עשרות אלפי ישראלים יצאו בחופשת הפסח לטייל בחו"ל, וכהרגלם עשו את כל המאמצים לבצע את ההכנות הנדרשות כדי שהחופשה תעבור חלק, אבל מסתבר שלצד המאמצים, יש תקלות בלתי צפויות. הזוג אבי וסהר נחום טסו עם ילדתם בת השנתיים לתאילנד, וכשהגיעו לדוכן הצ'יינג' כדי להחליף את הדולרים למטבע המקומי, בעלת הצ'יינג' החרימה במפתיע את הדרכון של אבי בטענה שמדובר בשטרות מזויפים, והוא נשלח לכלא.

אשתו סהר, שנמצאת איתו שם, סיפרה לנו היום: "ביום חמישי בעלי ניגש לצ'יינג' כמו בכל טיסה לפרוט כסף. כשהגענו לפוקט פרטנו 700 דולר והכל היה בסדר, כשנחתנו בקוסמוי בעלי ניגש לצ'יינג' לפרוט את הכסף. ברגע שהוא בא לפרוט את ה- 300 דולר שנשארו, בעלת הצ'יינג' לקחה לו את הדרכון ואמרה לו שזה כסף מזוייף. הוא רץ לקרוא לי, באתי וניסיתי להבין מה קורה ואז הגיעה כבר המשטרה".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

הסיפור של משפחת נחום יכול לקרות לכל אחד, הם פעלו כרגיל, הלכו לצ'יינג' וקיבלו קבלה. למרות התקלה התמימה מצד הזוג, העניינים בתאילנד הסתבכו, אבי נכנס לכלא ושוחרר בערבות, והתנאים שם היו קשים. כך אשתו מספרת: "בעלי יושב יומיים בכלא בצורה שאני מפחדת אפילו לתאר אותה, כי מה שאני חוויתי פה עם ילדה בת שנתיים, אני לא מאחלת לשונאים שלי. כרגע גם מבחינה כספית אני מאוד תקועה. היינו אמורים לחזור ביום ראשון לישראל, אבל הם נכנסים לחג של ארבעה ימים אז הכל פה יהיה סגור ולא נראה לי שיהיה מישהו שיטפל בזה". אבי, שנעצר, מוסיף: "מבאס להיות עם 20 תאילנדים ועוד 5 תיירים בתא. אין לך אף אחד שמדבר את השפה שלך, אין את האוכל שלך בפסח, ישנים על הרצפה ממש כמו כלבים. שמו קצינים מאחורי עם השטרות, ממש עשו ממני ראש ארגון מאפיה".

בעל הצ'יינג' הישראלי טוען שהשטרות שהזוג קיבל הם שטרות רגילים ותקינים, וכך מסר לנו: "הבן אדם קנה דולרים וקיבל את התדפיס שהשטרות תקינים. אנחנו מקפידים מאוד, במיוחד במדינות כמו תאילנד ורוסיה. אני לא יודע מה היה בדיוק שם, אם הוא הביא שטרות אחרים גם והכניס לתוך החבילה, או אם היו לו שטרות בבית. הדולרים שכביכול אומרים שהם מזויפים זה לא בהכרח דולרים שלנו. הדולרים שלנו יצאו תקינים עם מספרים ועם מכונה של "בנמו", זו מכונה שלא יכולה לטעות".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

כרגע בני הזוג נמצאים בתאילנד על אף שהיו אמורים לחזור לארץ. אבי לא יכול לצאת מתאילנד 45 ימים, עד למשפט. קיים ניסיון להשיג עזרה של עורכי דין מקומיים, וגם משרד החוץ הישראלי נכנס לתמונה.

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12