השבוע מתקיים בירושלים כנס INTV, העוסק בחדשנות בתחום התוכן בטלוויזיה. נשיא המדינה שמעון פרס כבר נפגש עם נציגי NBC, ערוץ 4 הבריטי, ITV ועוד, שהגיעו להשתתף בכנס ולבדוק לאן הרוח נושבת ולאיזה כיוון יתפתחו הפורמטים הטלוויזיונים בתקופה הקרובה. 

אין ספק שעם הזמן אנחנו נחשפים לעוד ועוד תכניות מסוגים שונים, את חלקם אולי נעדיף לא לראות אצלנו בסלון. מפתח הפורמטים עמרי מרכוס מספר על שעשועון יפני שספק היינו רוצים להשתתף בו, לא משנה עד כמה הפרסים יהיו אטרקטיביים: למתמודדי השעשועון מכניסים בעל חיים כלשהו לתחתונים והם, מבלי לראות כמובן, צריכים לנחש באיזה בעל חיים מדובר. עוד הוא מסביר שליפנים יש תפיסת בידור שונה מאוד מהסוג אליו אנחנו רגילים, ומספר על מתיחה יצירתית במיוחד ששודרה בטלוויזיה היפנית: בחור שמגיע לעוד יום שגרתי במשרד יוצא למסדרון ולפתע מבחין שרודף אחריו דינוזאור ענק. הוא מתחיל לברוח בהיסטריה ומפחד להביט לאחור. הדינוזאור לא אמיתי כמובן, אבל מספיק דומה לאחד בשביל שהמתיחה תצליח ושתעשע עד דמעות את קהל הצופים. בעלי החיים הפכו שותפים פופולאריים לבידור לא רק ביפן לטענת מרכוס, כיוון שבעולם שלנו הסלבריטאים הם "בעלי החיים החדשים", ובפורטוגל החליטו לשלב בין שני סוגי הכוכבים בפורמט המשלב חדשנות ומסורת: מפורסמים שנלחמים בשוורים. 

השאלה המתבקשת היא מה בעצם השתנה בטלוויזיה ומי נהיה משוגע יותר, הצופים או מפתחי הפורמטים. הנוסחא מאוד פשוטה: "הצופים הפכו משועממים יותר ולכן המפתחים צריכים לעבוד קשה יותר כדי לייצר טלוויזיה מעניינת יותר", מרכוס מבהיר. אנשי טלוויזיה מחפשים למעשה את ה"דאבל אאוץ'", הרגע בו הם ישבו מול המסך, יראו תכנית חדשה וירגישו דקירה כפולה בלב, פעם ראשונה על הרעיון המבריק ופעם שניה כשתעבור בראשם התהיה "איך לא חשבתי על זה קודם", זה המדד לתכניות חדשניות.

"חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00

בקרו אותנו בפייסבוק