השבוע נחשף בחי בלילה סיפורה של רעות טביבי, שהתאהבה בגבר חלומותיה אך לאחר כמה חודשים גילתה שהיא נפלה קורבן להתחזות של חברתה הטובה שהם. בעקבות החשיפה, הגיעו למערכת התוכנית עדויות נוספות של שלוש נשים שנפלו קורבן לאותה מתחזה שהציגה את עצמה כבחור בשם מאור קדמי.

יעל (29) מירושלים, סיפרה לחי בלילה על דרך הפעולה המתוחכמת שבה לכאורה שהם שיכנעה אותה שמדובר במערכת יחסים אמיתית. "גם אותי היא הוליכה שולל. כמו נחש, הרחיקה אותי מכולם ונתנה לי להרגיש שהיא ורק היא קיימת בשבילי. כל פעם היא הייתה משכנעת אותי ואומרת לי 'לא, תתני לו הזדמנות, מה אכפת לך, הוא ממש חמוד'".

מיכל (31), גם היא מירושלים, סיפרה שרק לאחר שידור הכתבה הבינה שמאחורי מערכת היחסים שהיא מנהלת מספר חודשים עם מי שחשבה שהוא בחור בשם מאור קדמי - עומדת למעשה חברתה הטובה שהם. "אני מרגישה שהיא דקרה אותי בגב", סיפרה מיכל. "היא הרסה לי חברויות. אני נתתי לה את כל האמון שלי. חשבתי שהיא כל כך אמיתית, ומסתבר שהיא פייק אחד גדול".

רעות פוגשת את החברה שהתחזתה לבן הזוג המושלם (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"אין הוכחה שהייתה סימולטניות בהתקשרות". שהם | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

ליאור, בן זוגה לשעבר של שהם, סיפר כי הייתה לה אובססיה לא מוסברת כלפי מאור קדמי. "היא כאילו בנתה דמות שהייתה מושלמת עבורה, ותמיד זה היה נראה חשוד. הייתה תחושה כאילו שהיא עושה הכל כדי להיות הבן אדם הזה, המאור קדמי, בצורה הכי מושלמת שיש. אנחנו תמיד הרגשנו שזה מסריח".

עורך דינה של שהם, דוד ברהום, הגיע אמש (רביעי) לאולפן חי בלילה והדף את ההאשמות כלפי מרשתו: "הבנתי שהנשים הללו שפנו אליכם, פנו בעילום שם. אני לא מבין ממה הן חוששות, הרי בסופו של דבר גם בתוכניות בשני החלקים ששידרתם לא הצגתם שום דבר ממשי. לא ברור מה המניע של שהם במסכת שקרים שכזאת. אותן נשים יושבות אולי בבית מאחורי מקלדת ומעבירות אליכם כל מיני דברים. אי אפשר לאמת את הדברים הללו וגם אתם לא עשיתם עבודה של חקירה יעילה".

הכל מצולם, היא שולפת את הטלפונים במרפסת. איך אתה מסביר את זה?
"בוא נדבר על עניין המרפסת. לא הוכחתם שהייתה סימולטניות בשיחה. מה שראינו בשתי הכתבות זו תמונת סטילס".

היא מתקשרת לטלפון של מאור, הם מראים את הטלפון.
"זה מה שאומרת רעות והחבר שלה. אין לכם שום תמונה שמוכיחה שהיו שם שני טלפונים, אין לכם שום הוכחה שהטלפון הזה היה רשום על השם שלה. אין לכם שום הוכחה שהשיחה הזאת התקיימה. אין לכם שום הוכחה שהייתה סימולטניות בהתקשרות לבין המענה של שהם לטלפון".

יש טלפון שרשום על השם שלה שזה אותו מספר שהיא כל הזמן דיברה איתו בתור מאור.
"זו הטעיה, יש שם אימייל שהוא דומה אבל זה לא אותו אימייל". 

רעות פוגשת את החברה שהתחזתה לבן הזוג המושלם (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"אזהרה שניתנה על סמך כלום". לי עייש בעימות עם שהם | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

עו"ד דוד ברהום טוען כי מאז פרסום הכתבה, שהם מרוסקת. "זו גם הסיבה שהיא לא הגיעה לאולפן וזו גם הסיבה שאני מדבר בשמה. היא הוכפשה קבל עם ועדה". בתגובה, הציג בפניו נדב בורנשטיין סטורי ששהם העלתה מיד לאחר שידור הכתבה, ובו כתבה: 'אני עוברת מסך' לצד סמיילי מחייך. "זאת בחורה מרוסקת?", הקשה בורנשטיין. 

"אתם הצגתם את שהם באופן כזה שהיא רמאית ומתחזה", ענה עו"ד ברהום, "אבל שכחתם אולי פרט אחד מרכזי: שהייתה פה חקירה משטרתית, שהייתה פה ניידת שאספה את רעות מתחת לבית של שהם, והמשטרה היא זו שחוקרת במדינת ישראל. אתם לא חוקרים עבירות במדינת ישראל. אתם מנסים היום לבנות תיק עם כל מיני ניחושים, כל מיני השערות וכל מיני ניתוחים, ובסופו של דבר משטרת ישראל שזה הגוף שאמור לחקור עבירות במדינת ישראל, זה הגוף שבסופו של דבר החליט שאין תיק, אין כלום". 

עדויות נוספות נגד המתחזה שהם (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"אני עוברת מסך". הסטורי שהעלתה שהם לאחר שידור הכתבה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"האזהרה שניתנה היא אזהרה שניתנה על סמך כלום", המשיך עו"ד ברהום, "היא אפילו לא הוזמנה לחקירה. חשוב מאוד שהצופים בבית גם יידעו, שהכל פה נעשה על סמך ניתוח של ראיות שהן בסך הכל די נסיבתיות, ואין שום מניע מאחורי הסיפור הזה".

שתיים מתוך הנשים שעדויותיהן הגיעו למערכת מתכוונות להתלונן במשטרה.