על פניו אורי מלמד ודפנה מורל מהמטבח המנצח לא היו אמורים למצוא את עצמם בתחתית הטבלה ומועמדים להדחה. חיים כהן, רותי ברודו ושאר המתמודדים הגיעו למסעדה האמריקאית המושחתת שפתחו רעבים במיוחד וציפו לזלול את המנות היצירתיות ונוטפות השומן שהשניים הכינו, אבל משהו בדרך פשוט לא עבד. 

למנה ראשונה הגישו השניים עוף פופקורן על וופל בלגי, חמאת בוטנים וסירופ מייפל חריף, שקיבל את רוב המחמאות, למרות המחסור ברוטב, וגרם לרותי ברודו לצאת מגדרה ולבקש את המתכון. "זה עצוב ומבאס", סיפרה דפנה לנדב בורנשטיין רגע אחרי השידור, "אני סיימתי במצב רוח טוב כי כל השאר היה כבר לא רלוונטי ואני כמובן אעביר לה את המתכון, אל תדאגו". 

אלא שמשם המצב רק הלך והתדרדר. במנה העיקרית היה חסר בשר אווז שיצר חוסר איזון בטעמים ובצק הקינוח נשרף, מה שהקשה על שאר המתמודדים לפרגן בניקוד הסופי. "אמרנו את זה גם לפני, לא היה מספיק אווז וכל היחס היה לא נכון", הודתה דפנה, "כל העניין של התפריט זה באיזונים. אם היה יותר אווז אז זה היה יותר מעושן, אז זה היה מסתדר ומשתלב. שני הדברים ביחד הרסו את מה שציפינו שיהיה, אבל מבחינת הניקוד של השופטים היה סבבה". 

לעומתה, אורי לקח קצת יותר קשה את כישלון הקינוח, עליו הוא היה אחראי. "זה בצק שאני מכיר בעל פה ולא קרה לי אף פעם דבר כזה", סיפר, "זה מבאס. לא ראיתי את זה מגיע בכלל". 

מושחת ומשמין: המסעדה של דפנה ואורי (צילום: מתוך "המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1)
מתוך "MKR המטבח המנצח" | צילום: מתוך "המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1

בשבת נגלה האם השניים יצליחו למרות הכל להמשיך לשלב הבא, או שהם יאלצו להסתפק בחוויה הזו בלבד. כך או כך הצמד שמר על חיוכים ואנרגיות טובות ולדפנה היה הסבר משכנע לזה: "היה לנו כיף, אנחנו מאוד רוצים להמשיך ולנצח, יצא ולא, עדיין הייתה לנו חוויה מגניבה. באופן כללי אנחנו לוקחים את החיים עם הומור".