אמש התקיים מאמץ לילי עצום למנוע ממשט התמיכה הבינלאומי להגיע לרצועת עזה, אחרי שכבר יצא לדרך לפני כחודש משוודיה, ואמש כאמור נערך צה"ל  לחסום את הסירות. על המשט נמצאים פעילים שוודים, אקדמאים, אמנים וחברי פרלמנט, והיום אמור להצטרף אליהם גם ח"כ ישראלי, באסל גטאס, חמש שנים אחרי שחנין זועבי השתתפה כזכור במשט המרמרה.

אתמול כתב גטאס nכתב לרה"מ ושר הביטחון, שם ניסה להסביר את החלטתו. "אני קורא להורות לכוחות הביטחון להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו", כתב גטאס, "המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למקד תשומת לב ציבורית בינלאומית במצבם של 1.8 מיליון פלסטינים, החיים בתנאי בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה".

מערכת "חי בלילה" פנתה אמש לח"כ גטאס כדי לשמוע ממנו מתי הוא עתיד להצטרף למשט ומה תגובתו לאמירות חברי הכנסת מימין ומשמאל שיצאו נגד הצטרפותו. "אני מתכוון להצטרף למשט ביומיים הקרובים", הוא מספר ממקום מושבו ביוון, "שמעתי את כל התגובות נגדי מצד הימין והשמאל, ואני לא רוצה להתייחס לזה, אני משתתף כי זו חובתי כנציג ציבור. מדובר באקט פוליטי וחוקי למהדרין, והתוצאות יקבעו עפ"י התנהגות צה"ל. יש לנו החלטה לא לשתמש באלימות ולא להתנגד, אם החיילים יעלו על הסיפון אנחנו לא  נתנגד ונקווה שהשכל הישר של ממשלת ישראל יגבר ויתנו למשט אזרחי להכניס ציוד לעזה".

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25