אבירן בן גיגי התכוון לבקר ידידה, אבל הערב השגרתי שתכננו הפך לתסבוכת גדולה עם המשטרה. "אני נכנס למושב וחבר שלי מכווין אותי לבית של חברה שלו", מספר אבירן, "רצינו לעשות ארוחת ערב, אבל פתאום קופצים עליי שוטרים, לוקחים לי את הטלפון והמפתחות של האוטו ולוקחים אותי לתחנה בלי להודיע לי מה היה".

המראה החיצוני של אבירן התאים לתיאור של פורץ שנמלט מבית סמוך, ועוכב לחקירה. הוא ניסה להסביר את הטעות שחלה, אבל השוטרים לא נתנו לו הזדמנות, כך הוא מספר: "ההתנהגות הייתה נורא אנטיפתית, חסרת אתיות, לא הקשיבו לי ולא הסכימו לשמוע. הייתי בסטרס וחטפתי התקף חרדה".

לדבריו, כשהגיע לחקירה אמרו לו שהוא נחקר בחשד לפריצה ולא הסכימו לשמוע את האליבי שלו: "אני אומר להם מהתחלה שאני בן אדם נכה אחרי תאונת עבודה, שוטר לשעבר ואיש חינוך. כל השהות שלי שם אני מנסה להגיד לחוקרים שיש לי הקלטה בטלפון ושיתנו לי להשמיע אותה כדי שיבינו שבאתי לארוחת ערב. הם אמרו לי שאני עם זקן, קרחת וקפוצ'ון ואני זה שהייתי בתוך הבית".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

תגובת משטרת ישראל: "עם קבלת דיווח אודות פורץ שנמלט, פתחו השוטרים בסריקות במהלכן הבחינו באדם העונה לתיאור החשוד, הן בלבוש והן במראה החיצוני, ולפיכך הוא עוכב לחקירה. במהלך חקירתו נבחנה גרסתו והמידע שמסר אל מול הפרטים שעלו בעדות המתלוננת, ועם הסרת החשד ממנו – הוא שוחרר לביתו לאלתר".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12