אחת מהאוכלוסיות שנפגעו באופן המשמעותי ביותר מהשבתת מערכת החינוך, היא הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. השבתת מסגרות החינוך המיוחד יוצרת קושי מיוחד עבורם, על אחת כמה וכמה כאשר הם נמצאים כמו כולנו בהסגר.

בניסיון לסייע להוריהם של הילדים להתמודד עם המצב המורכב, בעמותת "יד לילד המיוחד" יזמו פרויקט חשוב ומרגש. במסגרת הפרויקט, הוקמה ניידת חלוקת טאבלטים שעוברת ברחבי הארץ ומעניקה טאבלט במתנה לאותם ילדים. בטאבלט, ששוויו מאות שקלים, מותקנים משחקים מותאמים ותוכנות מיוחדות שמסייעות לילד ולמשפחתו לעבור את הימים הללו בצורה רגועה יותר.

בימים אלו פונה העמותה לציבור הרחב באמצעות פלטפורמת גיוס המונים ומגייסת תרומות על מנת להגדיל את הפרויקט. לא די בזאת, אלא שכל תרומה מוכפלת על ידי העמותה ועל ידי קרן קיימת לישראל ארה"ב. המטרה - לגייס 3 מיליון שקלים שיאפשרו חלוקה מידית של 10,000 טאבלטים.

סא"ל (במיל') אריאל אלמוג הוא יו"ר תכנית "גדולים במדים" ומנהל הפרויקט מטעם העמותה, שעושה זאת במקביל לשירותו בתפקיד בכיר בפיקוד העורף, שכאמור, לוקח חלק בטיפול במשבר הקורונה. אמש התראיין אלמוג לתכנית חי בלילה וסיפר על מאמצי העמותה: "האוכלוסייה של הילדים המיוחדים בבתים, זה דבר שלהורים מאוד מורכב וקשה. אין בית ספר, אין פעילויות, אין חוגים. בטאבלטים האלה מותקנים תוכנות ומשחקים לילדים, שיוכלו לשחק ולעשות דברים כדי שיוכלו להעסיק את עצמם".

לפרטים ולתרומות חייגו: 4581*