בהמשך לפרסומים מהימים האחרונים באתר mako, נחשף תיעוד חדש של ישראל חתן, כתב "חי בלילה", מהקאסות שבקולומביה. שישי בערב, הישראלים מתארגנים לקידוש ב"קאסה בנג'מין". שולחן השבת כבר ערוך ועליו אוכל ישראלי שמכינה קולומביאנית שעובדת בקאסה, אבל לצידו מונחים גם סמים קשים שהישראלים צורכים שם. קולומביה מכונה כ"ארץ האבקה הלבנה", ולא סתם. שדות הקוקה, הצמח בו מופק סם הקוקאין, פרושים בכל רחבי המדינה והפכו אותה במהלך השנים ליצואנית הגדולה בעולם של הסם הלבן. גרם קוקאין עולה כאן עשרות שקלים בודדים, מה שנחשב מחיר זול ואטרקטיבי במיוחד עבור המטיילים.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

הישראלים מגיעים לקאסות לא רק בשביל הסמים, הם יודעים שכאן גם נמצאות נערות צעירות שעוסקות בזנות. רגעים לאחר שמסתיים הקידוש שמלווה בסמים ונערות ליווי, מ', צעיר בן 23 שנמצא בטיול שלו אחרי השירות הצבאי, מדבר על הבחורות הקולומביאניות שיושבות כיסא לידו: "כל ההתייחסות פה לסקס היא כל כך קלה, בשבילן זה כמו שזה בשבילך. אתה במועדון ואתה כמו מלך. אני נכנס ו-100 בחורות דופקות לי מבטים. אתה רק בוחר את מי שאתה רוצה, קולומביה זה הבחורות הכי זבל שתראה", ומוסיף, "הן מקבלות סמים, מביאים להן סמים כל הזמן. הן בורחות מהמציאות שלהן".

לשיחה מצטרף צ', גבר נשוי, אבא לילדים שהחליט גם הוא לנסוע לקולומביה כדי לבלות בקאסה. לצ' יש צעירה קולומביאנית איתה הוא הולך לכל מקום כבר שבועיים. הוא קורא לה 'מדריכת הטיולים' שלו, אבל מהר מאוד מבינים שמדובר במשהו אחר לגמרי. "תפסה אותי במועדון לילה, איפה שאני נכנס היא נכנסת. אמרתי לה 'אני רוצה אותך'. היא ראתה שאני לבד, ראיתי שהיא חכמה. אמרתי לה שאני מוכן לשלם לה 200 דולר ליום". כך צ' מספר על ההיכרות שלהם, וממשיך: "היא 24 שעות איתך, מטיילת איתך. אתה עושה שני 'מספרים'. בבוקר הולכים לאכול ארוחת בוקר, היא לוקחת אותי למסעדה. בצהריים עושים טיול בכל העיר, בערב היא לקחה אותי לעיר העתיקה. כמו שאתה הולך למדריך טיולים ואתה משלם על הכל, תחשוב שאתה מקבל גם ז*** ואתה עם בחורה כוסית לפנים".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

כשחלק מהצעירים מבינים שצ' חדש כאן בקאסה הם מחליטים להסביר לו מה הוא צריך לעשות. בתור התחלה הם אומרים לו לקנות סמים לקולומביאנית שאיתו, וממליצים לו לקנות את הסם "טוסי": "אם אין להן את זה הן לא אוהבות. מקבלות סאטלה ונהיות מוכנות". "טוסי" הוא סם מאוד נפוץ בקרב המטיילים בקולומביה, סוג של אבקה בדומה לקוקאין וההשפעות שלו הן אקסטזה ואופוריה. צ' מבקש מאחד מהם להביא לה את הסם. הצעיר הישראלי לוקח את הסם ומקרב אותו אל אפה של הקולומביאנית. היא מבקשת ממנו שיעזוב אותה ואומרת לו שהיא לא יכולה לקחת כל כך הרבה, אבל הצעיר לא מתייחס. הוא אומר לה שזה בסדר בזמן שכל הישראלים לידו צועקים לה שתקח. כולם יודעים בדיוק באיזו מצוקה קשה הצעירות נמצאות.

לצעירות שנמצאות כאן אין כסף עבור אוכל ומחייה והמצב הקשה הזה הוא שהוביל אותן אל תוך הקאסה. "הפרופיל של קורבנות הסחר בבני אדם, זאת אישה בת 17-26, נשים שמחפשות עתיד טוב יותר", מספר קרלוס אנדרס פרז, ראש מחלקת הסמים והפשיעה של האו"ם בקולומביה. לדבריו, יש אחריות מצד הרשויות המקומיות להוציא את הבחורה שנוצלה בקאסות מאותו מקום, ולהכניס אותה לתהליך של לתבוע את זכויותיה.

היחס הפוגעני והנצלני הזה הוביל להפגנות המוניות נגד מה שמתרחש בקאסות. גם מחוץ לקאסה, ההתנהגות של הישראלים מעוררת זעם בעקבות מסיבות פרועות שיוצאות משליטה וחיכוכים עם הרשויות והמקומיים. כל אלו גרמו לכך שמטיילים רבים מצאו את עצמם מסורבי כניסה לקולומביה. אחדים מהם עוברים טקסי השפלה בנמל התעופה, והמסר הוא ברור - לקולומביאנים נמאס מההתנהגות של הישראלים. מרקוס סרמונטה, שגריר ישראל בקולומביה, מספר: "בהחלט נאמר לנו שבגלל שישראלים או חלקם מגיעים כדי לקיים סוגים כאלה של פעילויות, אז הרשויות החליטו לנקוט ביד יותר קשה. למרבה הצער זה לא נגמר בישראלי הבודד. זה הופך לסוג של סטריאוטיפ, וזה הופך לסוג של כלי שבאמצעותו מכפישים את מדינת ישראל".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12