אחד מוותיקי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, וליד דקה, שהורשע בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם בשנת 1984 ונידון למאסר עולם, שב לכותרות לאחר שפורסם שכתב ספר ילדים בין כותלי הכלא, ואף תכנן להשיק אותו באופן חגיגי. שר הפנים, אריה דרעי, אסר את קיום האירוע שעתיד היה להתרחש בימים הקרובים. בעקבות הפרסומים דקה יישפט היום בבית הסוהר מגידו. 

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

אחיו של וליד, אסד דקה, הסביר שהתהליך כולו היה באישור השב"ס: "הוצאת הספרים היו בקשר עם עורך הדין שלהם ששלחו לבית הסוהר, באופן רשמי, והכל עבר דרך עורך דין. מי זה עורך הדין אני לא יודע, הם שלחו. אולי מעדאללה". בשירות בתי הסוהר, לעומת זאת, מכחישים בתוקף וטוענים שלא ידעו דבר על הוצאת הספר ובוודאי שלא אישרו זאת.

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

לא מדובר רק בהסתרה מהממונים עליו בכלא, אלא גם ככל הנראה הברחה מהכלא שנדרשת על מנת להוציא ספר לאור בנסיבות כאלה. שרת התרבות מירי רגב שיגרה אתמול מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, בו כתבה: "הדברים שפורסמו מטרידים מאוד ודורשים בדיקה מיידית. זה אבסורד שמחבל שרצח בדם קר חייל מקבל את האפשרות לכתוב ולהשיק ספר מתוך הכלא. אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה ומבקשת ממנו לפתוח בבדיקה על המחדל העולה מפרטי הכתבה באשר להשתלשלות שהביאה להשקת ספרו של המחבל הנתעב וליד דקה".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12