אחרי שהיה ההפתעה הגדולה של הבחירות האחרונות, שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד מודה שהספיק ללמוד דבר או שניים מהסיבוב הקודם, והיום הוא מכריז: "אני לא נעלב מאף אחד". הקמפיין הנוכחי שלו אמנם נחשב חריג בנוף המקומי, בעיקר משום שהוא משאיר את ההשמצות מחוץ למשחק ,אבל זה לא מונע ממנו להגיע לכמעט חצי מיליון עוקבים ברשתות החברתיות. רגע לפני שהוא נכנס לישורת האחרונה במירוץ לכנסת, ביקשנו ממנו לענות לנו על כמה שאלות: 

אתם היחידים שמנהלים קמפיין פוזיטיבי. אז ברכות

"תודה אנחנו לא עושים את זה בשבילנו, אלא כי זה הדבר הנכון לעשות. אני חושב שאנשים רוצים לראות נושאים ולא לראות השמצות"

מצד שני, אתה חוטף הכי הרבה מכל המפלגות...המחנה הציוני, הבית היהודי, כחלון

קורה פה משהו שקרה גם בבחירות הקודמות, כשאתה מתחיל לעלות אתה מתחיל לחטוף יותר, אנחנו עכשיו קצת במומנטום אז אנחנו מקבלים יותר בראש. מה שהם לא יודעים זה שאם אתה במומנטום ומתחיל לחטוף על הראש זה בדרך כלל מחזק אותך" 

כחלון למשל, נכנס בך אישית- אומר שאתה רק פרזנטור, צוחק גם על הגובה שלך. האם אתה נעלב?

"זה מעציב אותי, אני מכיר את כחלון הוא באמת אחלה בן אדם, הרי זה פרסומאים שאמרו לו 'תשמע אתה צריך ללכלך עליו באופן אישי זה מה שיעשה לך את זה'. תראה זה גם לא יפה, זה גם לא נכון וגם את מי זה מנמיך? בסוף זה עצוב שהמערכת הפוליטית היא כזאת שלפעמים גם אנשים שבאים לעשות טוב, קונים מהיסטריה כל כך בקלות דברים שגורמים להם להתנהג לא יפה. הוא הרי לא באמת כזה, ואם הוא ימשיך להתנהג ככה הוא יהפוך להיות כזה וזה חבל.

אבל בסוף כמו כולנו אתה רק בן אדם. זה לא פוגע בך? הפכת חסין?

"שמעון פרס לימד אותי כשרק התחלתי ללמוד ממי להיעלב, חוץ מזה בדיחות על זה שאני נמוך אני עשיתי לפני כולם. אגב אני 1.73 מטר, זה לא כזה נמוך, אז מהסוג הזה של הדברים אני אומר לעצמי תמיד, זה הם שצריכים להסתובב אחרי זה עם הדברים, אני משתדל לעשות דברים טובים. אפילו אנשים שנגדנו הודו שאנחנו עושים דברים טובים ושאנחנו רוצים לעשות טוב למדינת ישראל, אז אני בוחר לא להיעלב מזה. אני נעלב רק מאנשים שאכפת לי מהם".

כמו מי?

"בני משפחתי, אשתיף  ילדיי, חבריי ".

 

יש עתיד: נלחמות על המדינה (תמונת AVI: יש עתיד)
יש עתיד: קמפיין נועז ולא שגרתי | תמונת AVI: יש עתיד

בנט אומר לך היום שלא עשית כלום בקדנציה. לו אתה מקשיב?

"אורי אריאל מסתובב מאולפן לאולפן ואומר כמה דברים טובים עשתה הממשלה בתחום הדיור. אני הייתי יו"ר קבינט הדיור והממונה על אורי אריאל, אז זה קצת מטעה. כל סרטוני הלכלוך האלה מוציאים בעיניי רע את כל מי שעושה אותם".  

אגב לכלוכים, לא הגזמת בדברים שאמרת לדרעי?

"אמרתי לו את מה שצריך להיאמר ואני לא מתכוון להתנצל בפני אריה דרעי. אני חושב שבן אדם שישב בבית סוהר מגיעה הזכות להשתקם, לדוגמה קח את אתי אלון, כשהיא תצא מהכלא רצוי וכדאי שתשקם את חייה אבל אני לא חושב שהיא צריכה לחזור לעבוד בבנק. אותו הדבר אריה דרעי, לא צריך לחזור לחיים הפוליטיים. לכן אנחנו נעביר חוק שאדם שהורשע בעבירה שיש עליה קלון לא יוכל להיות חבר כנסת או שר". 

תוכלו לשבת יחד בקואליציה?

"אני חושב שיש משהו כמעט מפתה ברעיון שתהיה קואליציה ואריה דרעי יצביע בעד החוק שאומר שאדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יהיה שר במדינת ישראל.

שואלים אותך הרבה על מי תמליץ להרכבת הממשלה ואתה לא עונה, אבל היום אמרת שלאו דווקא על ראש המפלגה הגדולה ביותר. זה רמז ל...?

"זה רמז לכלום. אני חושב שאני לא מוכן להיות אדם שפוסל אחרים כמו שלא הייתי רוצה שיפסלו אותי. אבל אני אמרתי שצריך לעשות הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא, פשוט כי לא אכפת לו כבר לגמרי מאזרחי מדינת ישראל.

מצד שני אתה לו פוסל שתהיה שר בממשלתו אם ייבחר

"אני לא פוסל כלום, אני אומר שיהיו בחירות ואז יהיו תוצאות ואז תשאל אותי, אני מתכונן להיות בחיים גם ב18.3"

נושא שנוגע לליבי, אתה מדבר הרבה על קידום חקיקה למען הומואים ולסביות. אבל בהסכם הקואליציוני נתת זכות וטו לבית היהודי על דת ומדינה ובפועל עשיתם מעט מאוד בנושא. אם תהיה בממשלה הבאה, אתה מתחייב שזה יהיה חלק מעקרונות היסוד בהסכם הקואליציוני?

"קודם כל זכות הוטו הזאת נחתמה בין הבית היהודי לליכוד ואנחנו לא חתמנו על שום דבר. עובדה היא שהעברנו את חוק הפונדקאות, ואת נקודות הזיכוי לזוגות חד מיניים.  ברית הזוגיות היא אולי הנושא החברתי הבא שאנחנו נקדם בכנסת הבאה כי משפחות להט"ב הם\ן משפחות כמו כל משפחה אחרת"

נדבב: אגב משפחות, הפתעתי שאשתך התגייסה לקמפיין

"תראה, ליהיא הרבה שנים עוסקת בעניינים ל נשים וזכויות נשים כך שזה היה טבעי שכשמצגים את זכויות הנשים ליהיא תהיה מעורבת בזה". 

אז למה היא לא ברשימה?

"אני חושב שהיא פחות מתאימה לזה, וזאת מחמאה לה ולא לי. היא כן אדם שלוקח ללב ונפגע בקלוץ. בקטע הזה החלוקה ביננו ברורה- היא כותבת נפלא ואני אהיה בפוליטיקה"

תחפושת לפורים כבר יש?

"אני חושש שהשנה לא אספיק להתחפש בפורים. אם אני רוצה להסתובב עם איפור מרוח אז אחרי תכניות טלויזיה אני יוצא ובוכה".

 >> כל הפרקים של חי בלילה לצפייה ישירה