האתר AIRBNB מחבר בין בעלי דירות למחפשי חדר לטווח זמן קצר. התיירים טוענים שזה משתלם, והמארחים זוכים להכיר אנשים חדשים.  בקיץ הזה נרשם זינוק של מעל ארבע מאות אחוזים בהזמנות בארץ בהשוואה לקיץ שעבר.

אז כמה זה שווה? שלושה לילות בדירת סטודיו בתל אביב יעלו לזוג תיירים 1,311 שקלים, בירושלים 1,173 שקלים, ודירת שלושה חדרים במרכז הכרמל בחיפה – 1,008 שקלים. לא כולל עמלה של שלושה אחוז לאתר. כך אתם יכולים לנסוע לחופש ולממן את הלינה בהשכרת הדירה שלכם. לילה במלון באותם איזורים, רק מתחיל ב200 דולר, שהם כ-800 שקלים ללילה.

דירה להשכרה (צילום: סטיבן ווינסטון)
הייתם שוכרים פה חדר? | צילום: סטיבן ווינסטון

אז התיירים חוסכים הרבה כסף, אבל פרסום הנתונים דווקא עורר כעס אצל תושבי תל אביב: "התיירים תופסים את הדירות שאנחנו אמורים לגור בהן", נזעק מהטוקבקים, "ואז מעלים לנו את מחירי השכירות כי היצע הדירות יורד משמעותית! צריך לאסור על זה בחוק – תיירים צריכים ללכת לבית מלון!".  

חשוב לזכור, יש גם סכנות: טרוי דלטון מאוקלנד – שהשכיר את הווילה שלו באתר, חזר לביתו לאחר שישה ימים של חופש, כדי לגלות שהתיירים הרסו אותו לחלוטין. במטבח השאירו פחיות ושאריות אוכל, בחדר השינה, שברו את המנורה, והשאירו מזרונים ומגבות מלוכלכים, ואפילו גנבו את תעודת הזהות שלו ששמר במגירה נעולה.

מה אתם חושבים על הטרנד הלוהט? טקבקו לנו!