הראיון של אילנה דיין אמש (ב') עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בתכנית "עובדה" עורר לא מעט הדים. במהלך הראיון, טען הנשיא שחמאס הוא לא אירגון טרור אלא "תנועה פוליטית שנולדה מתוך תחייה". בנוסף הכריז שהוא אינו חוזר בו מההשוואה שעשה בעבר בה טען שהפעולות של צה"ל בעזה גרועות ממה שעשו הנאצים: "אני לא מסכים עם מה שהיטלר עשה, אבל גם לא מסכים עם מה שהישראלים עשו".

האמירות הללו גרמו כאמור ללא מעט אנשים להאשים את ארדואן שהוא איננו מעוניין באמת בפיוס עם ישראל ואחרים טענו שיש לבטל את כל הסכם הפיצויים שנחתם בעקבות משט המרמרה לפני חמישה חודשים ואף שיש להחזיר את השגריר הישראלי בטורקיה לארץ. גדעון סער צייץ תוך כדי השידור כי "עובדה עושה שירות חשוב לדיון הציבורי. ארדואן הוא אותו ארדואן. 'הדף החדש' ביחסים הוא הונאה עצמית של מי שמאמין בכך". גם מהצד השמאלי של המפה הפוליטית הדברים הללו לא התקבלו בצורה חלקה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג כתב בטוויטר כי "הפיוס עם טורקיה חשוב, והיחסים הטובים עם המעצמה האזורית חשובים, אבל חשוב מכל אלה לא לנטוש חיילים בשבי והראיון לדיין הוכיח שנתניהו שכח אותם".

הבוקר התייחס חבר הכנסת לשעבר פרופ' אריה אלדד ב"הבוקר של קשת" וטען ש"אנחנו לא לומדים מטעויות העבר. נראה שארדואן יורק עלינו. אני הייתי מייעץ שישראל תחזיר את השגריר החדש. עד שלא יתנצל על הדברים שאמר אתמול אין באמת יחסים בין ישראל וטורקיה".

>> צפו בראיון המלא של אילנה דיין עם נשיא טורקיה ששודר אמש (ב') בתכנית "עובדה"