היום (שני) תדון הממשלה על הגבלות נוספות גם במסעדות ובחופי הים. הגל השני מביא איתו מכה קשה לענף המסעדנות, והמסעדנית רותי ברודו החליטה שהיא לא מסוגלת לשתוק יותר. אמש היא העלתה פוסט לחשבון האינסטגרם שלה, בו מצולמת מסעדת הדגל שלה, הבראסרי, כשבשעת השיא היא הכילה שלושה אנשים בלבד, מראה יוצא דופן למקום שבזמן אחר כמעט ובלתי אפשרי למצוא בו שולחן פנוי. "צאו לאכול במסעדות", כתבה ברודו לצד התמונה, "אחרת לא נהיה".

בתמונה נוספת שהעלתה כמה דקות לאחר מכן, היא הצטלמה עם בן זוגה גיא פולק, וכתבה: "אני פה ואני עצובה". בשיחה עם נדב בורנשטיין בחי בלילה, רותי סיפרה שכרגע נמצאים כ-50 אנשים במסעדה, בניגוד לערב ממוצע בו מגיעים כ-120 סועדים.

View this post on Instagram

צאו לאכול במסעדות אחרת לא נהיה

A post shared by Ruti Broudo (@ruti.broudo) on



"אני אומרת די להפחיד אנשים", כעסה המסעדנית, "אתם לא מבינים איזה נזק עצום אתם עושים, אנחנו נמות. אתם רוצים שנמות? איך יראה העולם בלעדינו? שלושה אחוזים מהנדבקים בקורונה היו במסעדות. אף אחד לא יודע ששם הם נדבקו, שלושה אחוזים - למה לעשות את זה? אנשים מפחדים, הם לא באים".

"אנחנו מגזימים וזה יעלה לנו הרבה יותר מבריאות", המשיכה ברודו בכאב. "אני מסתכלת עכשיו על המסעדה, על העובדים שלי ועל העולם הקטן שלי וזה פשוט עצוב לי כי חבל. חבל, כי עבדנו על זה 25 שנה. אני רוצה שתהיה לנו עבודה, אני רוצה שהחיים ימשיכו כהלכתם ואני לא חושבת שהמחלה שקוראים לה 'קורונה' צריכה להביס אותנו. והיא מביסה אותנו יותר מהחיזבאללה, יותר ממלחמה, יותר מכל דבר אחר. ממה אנחנו מפחדים?".


למרות הביקורת הקשה של ברודו על ההתנהלות בזמן משבר הקורונה, היא לא מפחדת להגיד את שלה. "אני יודעת שעכשיו יאכלו אותי חיה, אבל אני לא מפחדת. תקטלו אותי, תהרגו אותי - לא משנה לי. אני חושבת שהמלחמה הזאת מוגזמת, לא נכונה, היא לא צריכה להיות ובעיניי זה כמו כיפת ברזל, אתה לא מסתתר ממשהו, אתה נלחם בו. זה הכל".