כשאביה של אורפז משה נפטר, היא וכל משפחתה נכנסה לאבל. בשום רגע היא לא האמינה שמישהו יוכל לעשות לה את הדבר הבא - ביום השני של השבעה של אביה, הגיע אדם בשם משה בנימין, שסיפר שהוא קבלן מצבות מטעם המועצה הדתית. הוא הציג בפניהם קטלוג והציע לעשות להם את המצבה. אורפז והמשפחה החליטו להזמין דרכו. הוא הציג את עצמו כגוף מוכר ולגיטימי וההצעה שהוא הביא הייתה אטרקטיבית.

חלפו הימים עד לעת הגילוי, וכשהגיעו לבית העלמין הם נדהמו לראות שהמצבה לא מוכנה. כשהמשפחה התקשרה אליו הוא טען שהוא יספיק להביא את המצבה לשלושים יום. המשפחה שכבר שילמה לו מראש 6000 שקלים, חשדה בו ופנתה בכל זאת למועצה הדתית. בשלב הזה הם גילו שלקבלן המצבות אין שום קשר אליהם והבינו שהמצבה בכלל לא קיימת.

נוכל המצבות: סוגר עסקה עם האבלים ונעלם (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
כך הוא עוקץ משפחות ונעלם עם הכסף | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אורפז, ביתו של המנוח סיפרה: "אתה נמצא בסיטואציה שהיא הכי קשה לך בחיים ובא בן אדם שפשוט מנצל את זה. לנו יחסית היה מזל שגילינו את זה בזמן והספקנו לעשות מצבה. יש משפחות שאין להם את הכסף והם מוציאים את הכל בשביל הבן אדם הכי יקר להם, ובסוף מתברר שכל הכסף הלך לפח".

סיפור נוסף הוא של משפחת רזניקוב, שהזמינה מבנימין מצבה באלפי שקלים, וקיבלה בתמורה אבן שבורה ומפוררת. כשהם התקשרו להתלונן ולבקש החזר, הוא תקף אותם בחזרה. 

בבירור שנעשה התגלה שאין בכלל תפקיד כזה קבלן מצבות במועצה הדתית. ה"קבלן", משה בנימין, פועל בשיטה הזו כבר 20 שנה, בעיקר באזור הדרום. הוא עובד באופן שיטתי ופונה לאנשים בשבעה או ביום בבית העלמין ביום ההלוויה. הוא מבטיח הבטחות לאבלים ונעלם, במקרה הטוב זה לוקח חודשים וגם אז מדובר במצבות שבורות. 

אחרי שהוגשו כנגדו שבע תלונות שונות, בינימין נעצר. גורמים ברשות להגנת הצרכן מספרים שכיום יש לו קנסות במעל מיליון שקלים על הטעיה, הונאה והתחזות לגורם אחר.

לא נמסרו תגובות מהגורמים הרלוונטים.