ניסיון מעצר אלים של אישה בהיריון תועד אתמול (רביעי) בפתח תקווה, כשבצילום נראו שוטרים שמרתקים לרצפה אישה ומשתמשים נגדה בטייזר. במשך דקות ארוכות עוברים ושבים ניסו לבלום את המעצר, אך נתקלו בהערות מצד השוטרים.

הפאנל של חי בלילה התכנס לדיון - האם מדובר בתופעה או מקרים חריגים? חבר הכנסת לשעבר איתן כבל טען כי בזמן האחרון אנחנו נתקלים ביותר סרטונים כאלה, גם כי ישנה יותר אלימות משטרתית וגם כי מצלמים הרבה יותר: "כל אירוע מצולם, בוודאי אירוע שנוגע למשטרה", אמר כבל. "אלה שמוצאים את עצמם בסיטואציה מול המשטרה אפילו מבקשים שהאירועים האלה יצולמו. עם זאת, יש אלימות גדולה יותר מצד השוטרים, אי אפשר להתעלם מזה". 

איתן כבל (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"אי אפשר להתעלם שיש אלימות גדולה יותר מצד השוטרים". ח"כ לשעבר איתן כבל | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אנה ארונוב מצידה העלתה את הנקודה שאף פעם לא רואים את הסרטונים במלואם: "איכשהו הסרטונים תמיד מתחילים מהאמצע, כשהמשטרה כבר עמוק בתוך העניין ונורא מהר אנחנו שופטים ואומרים 'הנה עוד מקרה של אלימות משטרתית'", אמרה ארונוב. "אני לא מצדיקה אף אחד, לא הייתי שם ולא באמת ראינו מה קרה לפני. אבל אם היו אומרים לי לעצור או להיכנס לניידת, הייתי עושה את זה מיד. יש לאזרח אחריות לעמוד מול משטרה ולתת דין וחשבון, בטח אם הוא עבר על החוק".

ואלירז שדה הוסיף: "השטח מתוח ועצבני, אנשים ברחוב טעונים, ואז יש מפגש עם שוטרים. הם לא מצליחים להשתלט על הסיטואציה, ואז פתאום זה נדלק ומאבד שליטה". 

"אני מקבל את העובדה שהשטח הוא יותר אלים ומגיב בצורה יותר חזקה" הגיב כבל לשדה, "ויכול להיות שחלק מהסרטים מבושלים. אבל קשה להתמודד עם תמונה של אישה בהיריון נאזקת בכוח מבלי לראות מה היה קודם. יכול להיות שהיא התפרצה או הפעילה כוח, אבל זה קשה". 

"כל פעם שמקרה לא מטופל מצדה של המשטרה, זה נותן יותר כוח לשוטרים לפעול בצורה אלימה", אמר שדה. "גם האזרחים צריכים להיות מאופקים וגם השוטרים צריכים לטפל בהם ברגע שזה חורג באמת".

תגובת המשטרה:
"במהלך פעילות אכיפה, שוטרת הבחינה באישה מבצעת עבירת תנועה ללא מסיכה על פניה. לאחר שהיא עוכבה לזיהוי, היא החלה לצעוק ולהשתולל. לדברי השוטרים, היא תקפה אותם פיזית ובשל הסירוב הזה למעצר השוטרות עשו שימוש בכוח עד השלמת המעצר, ולא נאמר להן בשום שלב שמדובר באישה בהיריון".