גניבות של כלי רכב לצערנו עדיין קורות לא מעט, אבל ספק אם שמעתם על מקרה מהסוג הבא. נריה לוי, הוא חייל משוחרר שרצה למכור את האופנוע שלו ב-50,000 שקלים ופרסם מודעה בפייסבוק עם כל הפרטים הרלוונטיים. מהר מאוד, פנה אליו בחור בשם אופק ברוקס, שהביע התעניינות ברכישתו. השניים קבעו תאריך ושעה למפגש, והקונה המיועד הבהיר כבר מההתחלה שחשוב לו לעשות נסיעת מבחן לפני ההעברת הבעלות, וגם שלח את תמונת הדרכון שלו כדי להראות רצינות – אלא שמאותו רגע העלילה החלה להסתבך.

לוי התרצה, השניים קבעו בתל אביב ואופק לקח לסיבוב של כמה דקות את האופנוע אלא ככל שהזמן עבר – הוא לא חזר ויחד איתו גם הכלי המדובר. באותו היום, בעל האופנוע הגיש תלונה למשטרה ובהמשך קיבל מחשבון פייסבוק פיקטיבי הודעה שבה נכתבה דרישת כופר מאותו משתמש: "תעביר לי 6,000 שקלים כדמי רצינות, תבטל את התלונה שהוגשה – וכשיעבור הכסף גם האופנוע יחזור".

הקונה לקח את האופנוע לרכיבה, נעלם ודרש כופר (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"הוא דרש שאמחק את התלונה ודרש 20,000 שקלים תמורת החזרת האופנוע". נריה לוי | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

בנוסף לכך, בן משפחה של נריה התקשר לאופק ושמע ממנו את הדברים הבאים: "אני רוצה להחזיר את האופנוע, אבל זה משהו שאתה לא מוכן איתו וזאת הדרך היחידה. וכשנשאל האם מדובר בכסף ענה: "כן, לי אין מה להפסיד". מסתבר, שלאותו אופנוע כבר לא היה אגזוז וגם לא את המספר רישוי שלו.

נריה לוי, סיפר בעצמו ל"חי בלילה" על השתלשלות האירועים אחרי שהגיש תלונה במשטרה בגין גניבה וסחיטה כנגד אופק: "חיכיתי שעה שהוא יחזור, ראיתי שהוא נעלם ולא יצר קשר ואז פניתי למשטרה כדי להגיש תלונה ופרסמתי פוסטים עליו", אמר והוסיף. "בערב הוא שלח לי הודעה שבה הוא דרש שאמחק את התלונה, את כל הפוסטים שפרסמתי ודרש 20,000 שקלים תמורת החזרת האופנוע. מאז, כבר עברו שבועיים ואני חווה המון איומים מהצד שלו", שיתף בכאב.

אחרי שברוקס עומת עם הטענות נגדו – הוא הכחיש כל קשר אליהן. "אין לי מושג על שום דבר כזה", אמר וביקש שהתמונות יפורסמו אודותיו ייראו טוב. "יש לי כמה תמונות יפות ממש, אשלח כמה כדי שאראה יפה", אמר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת, נמשיך לחקור את נסיבות האירוע במטרה להתחקות אחר החשוד ולמצות עימו את הדין".