דירקטוריון קרן לנדאו התכנס הערב (יום ג', 16 בדצמבר) ובחן את החומרים שהוגשו לו בעד ונגד הענקת פרס לנדאו היוקרתי למשורר יצחק לאור. לאחר דיון ממושך החליט הדירקטוריון לבטל את החלטת ועדת הפרס ולהחזיר את הדיון לוועדה על מנת שתשקול מחדש את המלצתה, לאורו של החומר הנוסף.

ההתכנסות הגיעה, עקבות מחאת רשת שנחשפה ב"חי בלילה", בה איימו רבים לבטל את המינוי למפעל הפיס אם לא תישלל הזכייה של לאור (בשווי 100,000 שקל), זאת בשל טענות שהמשורר הטריד מינית לכאורה.

הוועדה שבחרה את לאור מורכבת משלושה שופטים: יהושוע סיימון, עמינדב דיקמן וגילית חומסקי. בנימוק בחירתם בלאור כתבו שלאור הוא "מן הבולטים במשוררים שהופיעו בזירת השירה העברית בשלושת העשורים האחרונים".

עם זאת, הבחירה בו לא נעשתה פה אחד. מערכת "חי בלילה" יצרה קשר עם חומסקי, האישה היחידה בחבר השופטים - ומי שהתנגדה באופן גלוי להענקת הפרס ללאור.היא אף העלתה סטטוס ובו כתבה: "התנגדתי להחלטה זו, חד משמעית וללא סייג. סברתי שהבחירה בלאור שגויה, שירית ומוסרית. נטען נגדי שלאור מעולם לא הורשע (מה שנכון), וכי השיפוט הוא על יצירתו ולא על אישיותו. הבהרתי שהבחירה נכפית עלי בניגוד לרצוני, שאיני עומדת מאחוריה ולא אגבה אותה". בשיחה עם חי בלילה הערב ציינה שבכוונתה להתנגד גם בישיבה המחודשת.

יצחק לאור סרב להגיב לכתבה.

חי בלילה: ראשון עד שלישי ב-23:00