שבוע הספר הנוכחי הוא הזדמנות טובה לדבר על הספר המסקרן "יומנה של כתבת שטח", שכתבה הכתבת הפלילית הוותיקה עדי מאירי בשיתוף עם ברוריה אבידן בריר, ובו היא מסכמת שני עשורים בתפקיד המאתגר ובדרך גם מביעה לא מעט ביקורת נוקבת כלפי משטרת ישראל. "כנראה שבמשטרה לא יאהבו את הספר", מניח נדב בורנשטיין, ומאירי לרגע לא מתכוונת להתנצל: "הם כבר התרגלו. הם חובטים בנו פעם אחר פעם, עובדים על זה קשה, מרוויחים ביושר את הביקורת הזאת".

אלה בעצם 20 שנה שמצטברות להמון מחדלים של המשטרה.

"כן, המשטרה תמיד הייתה חבוטה. מה ששונה עכשיו הוא שהמפכ"ל פשוט לא נמצא במקום שבו הוא צריך להיות. הוא האיש הלא נכון במקום הלא נכון, אין לו נכונות לתקן את הטעויות שלו והוא פשוט לא מבין במשטרה, לצערי הרב".

בספר מתוארות גם החשיפות הרבות שלך - את למשל היית הראשונה לסקר את פרשת האנס הסדרתי בני סלע.

"כן. משטרת ישראל בעצם הוציאה אז צו איסור פרסום גורף על העובדה שיש אנס סדרתי, כך שבמשך שנים הוא פעל, תקף ואנס עשרות נשים ואף אחד לא ידע. יום אחד ישבתי והאזנתי לרשת הקשר של המשטרה, שמעתי משהו על 'עוד אונס בגבעתיים' ופשוט טסתי לשם והספקתי לפרסם את זה לפני שבית המשפט הספיק להוציא עוד צו איסור פרסום, וכך בעצם נחשף שיש אנס סדרתי בארץ. בזירה גיליתי גם ששיטת הפעולה שלו היא שהוא מכבה את מתג החשמל מחוץ לדירה של האישה שאותה התכוון לאנוס, וגם את זה המשטרה אסרה לפרסם. הלכתי עם זה לבית המשפט והשופט הופתע ואמר 'ודאי שצריך להסיר את הצו ולפרסם את הסיפור הזה'".

היית גם הראשונה לחשוף את הטענות נגד השר לשעבר, סילבן שלום.

"כן. נדבך מעניין כאן הוא שאני עובדת באותו רדיו עם אשתו, עם ג'ודי, ומיודדת איתה, אז זה היה קצת לא נעים. בספר אני משתפת את הקורא גם במאחורי הקלעים של התחושות שלנו ככתבים כשיש לנו נגיעה אישית לעניין".

את הפרק הראשון של "יומנה של כתבת שטח" ניתן לקרוא בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה".

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב-23:15