כבר כמה זמן שראש הממשלה לעבר, אהוד ברק, מסעיר את הרוחות בביקורות חריפות, מרומזות יותר ופחות, על תפקודו של נתניהו. ביממה האחרונה כבר מדובר בבליץ של ממש, עם מאמר חריף של ברק בעיתון ה"וושינגטון פוסט" ובעקבותיו סדרת ראיונות ברדיו, בעיתונות ובמהדורות החדשות המרכזיות סביב הסכם הסיוע שחתם נתניהו עם ארה"ב. ההסכם, טוען ברק בכל פה, משפיל. בסופו של יום הראיונות האינטנסיבי הזה הצליח גם נדב בורנשטיין מ"חי בלילה" לתפוס את ברק על הקו ממקום מושבו בהרווארד, לסיכום ביניים:
 
מה הייתה הדחיפות להתראיין בכל במה היום?
 
"העובדה שההסכם, שבסך הכל משקף תמיכה עמוקה של האמריקנים בישראל, בעיקר של הנשיא אובמה, הוא
הרבה פחות טוב ממה שהיה צריך וניתן להשיג בהתנהגות יותר נכונה של ראש הממשלה, ושבניגוד למה שמציגים לציבור - שזה הסכם היסטורי וחסר תקדים בהיקפו - אין לזה שחר מבחינה עובדתית".
 
אז הבהילות היא כדי להסביר לציבור שנתניהו מתעתע בנו?
 
בשלב זה מגייס ברק דימוי ציורי במיוחד, במסגרתו הוא משווה את נתניהו לקוסם בבר מצווה שמשטה בילדים בעזרת זריזות ידיים: "אבל פה זה לא בידור זה הגורל של המדינה".
 
תגובת הליכוד שנתקבלה בשעות האחרונות ויכולה כנראה להיקרא כתגובת נתניהו עצמו מובאת בזו הלשון: "אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל. הוא אמנם נזרק אחרי שנה, אך בזמן הקצר שבו כיהן הספיק לברוח מלבנון ולהפקיר חיילים. הביקורת היא קמפיין פתטי לחזור לתודעה. ברק, שאפילו חברי ממשלתו שלו הקיאו והוקיעו אותו, הוא האחרון שיכול להעביר ביקורת".
לכך מגיב ברק: "אלה פשוט תגובות שמשקפות בהלה וקצת ילדותיות, ולכן קשה אפילו לנסח תגובה על דברים כל כך לא ענייניים".
 
אבל זה חודר אותך, מילים כמו "ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל"?
 
"נו באמת, תחשוב בעצמך. הרי מה פתאום הוא התעורר היום? זו בהלה, ככה נראית בהלה".
 
בהלה ממה?
 
"תשאל אותו, תבקש לראיין אותו ותשאל אותו ממה הוא נבהל. אולי כי חושפים את התעתוע והקסם חולף".
 
את הדברים האלה לא אמור להגיד ראש האופוזיציה?
 
"אם הייתי שומע ממך ומחבריך שהאופוזיציה באמת עושה מה שצריך, נאבקת בתעתועים של הממשלה ולא מנסה לחקות אותם, אז כמובן שהייתי יושב פה בהרווארד בשקט. אבל היות ואני רואה שלא קורה כלום, אז אני חושב שבמקום שבו אין אנשים צריך להיות איש ולומר את הדברים בפירוש, להאיר ולהעיר".
 
ואתה לא מתאכזב שכל שנותר לך זה להתראיין ואין ביכולתך לעשות מעשה?
 
"מה רע בזה? אתה כבר רואה בזה פחיתות כבוד שאני מדבר איתך? אני הייתי כבר בכל התפקידים, ואין לי שום רעב בלתי ניתן להשבעה להישאר שם כל החיים, אבל היות ויש לי ילדות ונכדים ואכפת לי מהמדינה, אז כשאני רואה דברים שאף אחד לא מתייצב מולם, אני עושה את זה".

 >> פרקים מלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב-23:25