הכרזתו של סגן שר הבריאות, המתפקד כשר, ח"כ יעקב ליצמן, נתנה היום תקווה לכ100,000 ישראלים המטופלים בקנאביס רפואי. החלטתו של ליצמן צפויה לסייע בשני היבטים מרכזיים והראשון מביניהם מתבטא בבירוקרטיה שעד כה התמודדו איתה הזקוקים לטיפול, שצפויה להתקצר באמצעות הרחבת מספר הרופאים המוסמכים להנפקת היתרים. בנוסף, יוגדל מספר בתי המרקחת ומוקדי החלוקה באופן משמעותי ובכך יאפשר גם למי שמתקשה להתנייד למקומות מרוחקים לקבל טיפול.

מערכת "חי בלילה" עוקבת לאורך תקופה, אחרי המאבק בכנסת להקלה על הזקוקים לטיפול. עם הכרזתו של ליצמן מצאנו שחלק מהמטופלים עדיין סקפטיים לגבי הביצוע בפועל של ההחלטה. בתכנית שוחחנו עם לאה ציקרמן, שנפצעה בתאונת דרכים, שבעקבותיה היא זקוקה לטיפול, כדי לשמוע ממנה על המשמעות של הכרזת סגן השר עבורה. 

"אני מאושרת", אומרת לאה, "זה נצחון גדול בשביל כל החולים שעד עכשיו אולצו להשיג את התרופה בדרכים כמעט עבריינוית". לאה, אם לשישה מאופקים, נפצעה בתאונת דרכים וכעת ממתינה להיתר לרכישת קנאביס רפואי. "התור שלי לקבלת ההיתר נקבע לשנה ו8 חודשים מהיום, ההחלטה הזאת תקצר את התהליך ותעזור לי. בעזרת הטיפול אני יוכל לתפקד ולקיים חיים נורמטיביים". צפו בראיון המלא.

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25