ציוד נירוסטה מלוכלך, שלוליות עם חיידקי סלמונלה, מטליות מזוהמות, מדפים חלודים, עובשים, סירים מלוכלכים וחומרי ניקוי שפג תוקפם. את כל הליקויים החמורים הללו מצא משרד הבריאות במהלך פשיטה, שערך לפני כשנה וחצי, במטבח קייטרינג השייך למפעילת צהרונים באזור המרכז. דו"ח הביקורת החריף העניק למטבח את הציון 54, כשציון עובר עומד על 80, וקבע כי המזון שמגיש הקייטרינג מסוכן לילדים. בנוסף לכך, המליץ הדו"ח להפסיק לאלתר את התקשורת עם הקבלן שמספק את המזון. 

לאור הממצאים המטרידים החליטו ההורים להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית. המקרה הגיע לבית המשפט ובימים האחרונים הושג מתווה פשרה בין הצדדים, בו נפסקו 200 אלף שקלים לטובת הוריהם של 600 הילדים שנחשפו למחדל. את סכום הכסף המדובר יוכלו לממש ההורים בדמות הטבות כספיות לחוגים, קייטנות וצהרונים. 

הצהרונים ישלמו 200 אלף שקלים להורים (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
יישלמו 200 אלף שקלים בדמות הנחות לחוגים וצהרונים | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"ממצאי הביקורת היו חמורים ואנחנו הזדעזענו", אמר שחר סקברר, אחד ההורים שהגיש את התביעה הייצוגית, "אני מקווה ומאמין שפסק הדין ישדר מסר חד וברור לכל ספקי המזון, ובכלל לכל מי שמספק שירותים לילדים, להקפיד תמיד על שירות טוב, איכותי וראוי". 

מרשת פונטי'ז, המפעילה המדוברת נמסר בתגובה:  
"מדובר בהסדר הסתלקות מוסכם מהבקשה לאישור תובענה כייצוגית. בית המשפט אישר למבקש להסתלק, ותביעתו האישית נדחתה. ההטבה שניתנה להורים היא לצרכי פשרה בלבד, לפנים משורת הדין כדי לחסוך הוצאות התדיינות, לאחר שהוברר למבקש שאין ממש בבקשה. כל בדיקות המזון שנערכו על ידי הגורם המוסמך במשרד הבריאות לכך היו תקינות, ולא נמצא כל ליקוי במזון שסופק. יש להדגיש כי במסגרת הדו"ח לא נערכה כל בדיקה של המזון, ולא נטען לליקויים במזון שסופק. כל הטענות בביקורת שנערכה ב-2018, ואשר אנו סבורים שמקורה בטעות טופלו תוך זמן קצר. יובל חינוך אישרה לרשת פונטי'ז להמשיך לספק מזון טרי ואיכותי כמו שסופק כל השנים".