בפעם הבאה שאתם מזמינים משלוח ממסעדה, תחשבו טוב על הקבלה שלרוב אתם זורקים. מסתבר כי ישנה כנופייה, אשר שלפה את החשבוניות מפחי הזבל, ובאמצעות הפרטים המצוינים עליהן הצליחה לעקוץ אלפי שקלים.

מדובר בעוקץ מאוד יצירתי, אשר מגיע לסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים ועשרות קורבנות. על פי החשד, מדובר בשלושה גברים שאיתרו קבלות בעיקר של משלוחי מזון, שעשו את דרכם לבתיהם של הקורבנות. אותם חשודים היו נוברים בפחים, שולפים קבלות ואוספים מידע כגון שם מלא, מספר טלפון וארבע הספרות האחרונות של כרטיס האשראי בו בוצעה העסקה.

כשהם מצוידים בכל הפרטים הללו, אותם חשודים יצרו קשר עם מי שהזמין את המשלוח והתחזו לנציגי בית העסק או לחברת האשראי. דרכם הם קיבלו את שאר הפרטים ויצאו למסע קניות על חשבון המזמינים.

עוקץ הטייק אווי (צילום: חי בלילה, קשת 12)
הוציאו את הקבלה מהאשפה ועוקצים אלפי שקלים | צילום: חי בלילה, קשת 12

"התקשר אליי בחור צעיר, שאמר שחייבו אותנו כפול על ההזמנה שעשיתי לפני מספר ימים", אמרה מיטל שנעקצה ב-2,400 ש"ח, "הוא אמר לי לתת לו את פרטי האשראי ושהוא ישלח לי זיכוי, לא ראיתי שום דבר חשוד בזה. שבועיים אחרי ראיתי פתאום שאין כסף בחשבון, הייתי בהלם, זה היה תחילת חודש. נכנסתי לפירוט של האשראי והזדעזעתי. ראיתי שם המון עסקאות, יום אחרי יום, או אפילו באותו יום – בסכומים מטורפים. ממש נבהלתי".

לאחר חקירה סמויה של מספר שבועות, המשטרה עצרה בשבוע שעבר את החשודים. מדובר בשלושה חברים מבאר שבע, בגילאי 17-22. כאשר בחיפוש שנעשה ברכבו של אחד החשודים, מצאו גם את אותן הקבלות ששימשו על פי החשד לביצוע העבירות ובהן גם את פרטי הקורבנות. נכון לרגע זה שלושת החשודים נמצאים במאסר וביום שלישי יובאו להארכה נוספת.