מגיפת הקורונה מגלה לא מעט בעיות במערכת הבריאות הישראלית, אחת הבולטות שבהן היא זמן ההמתנה הארוך עד התשובה, שיכול להימשך אף מספר ימים. אבל איך נשמעת שיחה בה צריך להודיע לחולה כי הוא נמצא חיובי לנגיף? בחי בלילה הוצג תיעוד נדיר של פרופסור גליה רהב, מנהלת מחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, ברגע שבו היא צריכה להודיע למישהו כי הוא חולה בקורונה.

בשיחה, הפרופ' מציגה את עצמה ואז מודיעה לחולה את הבשורה הקשה. "היית אצלנו לבדיקת קורונה אז התשובה היא חיובית. זאת אומרת יש קורונה, אני מבינה שזה לא לגמרי הפתעה בשבילך", אומרת הפרופ' לחולה ואז מספרת לו על האופציות שלו לבידוד. "זה או שאתה נשאר בבית או בבית מלון או שאתה הולך לאשפוז. אלו שלוש האופציות והם מחליטים, לא אני". לסיום, שואלת פרופ' רהב את אותו חולה על מצבו הרפואי. "אני רק רוצה לדעת ליתר ביטחון שאתה בסדר מבחינה רפואית".

ד"ר גילת שנהב, מומחית ברפואה פנימית, התארחה באולפן חי בלילה והגיבה למצב בו מטופלים מחכים לעיתים מספר ימים כדי לקבל תשובה לבדיקת הקורונה שעשו. "אנחנו רואים כאוס בעניין הבדיקות. חולים עושים בדיקות ולוקח ארבעה-חמישה ימים עד שמקבלים את התשובות. גם אני עושה בדיקות לחולים שלי, תשובות לא מגיעות ויש דיליי, למרות שיש יותר מעבדות".