בית המשפט הורה אתמול (שלישי) לשחרר את רומן זדורוב למעצר בית, אחרי 15 שנה מאחורי הסורגים. הפרשה שמסרבת להסתיים מעוררת סערה בארץ כל פעם מחדש כשמשפט חוזר לזדורוב עולה לכותרות. רעייתו של רומן, אולגה, התייחסה היום לשאלה היכן הוא יעביר את התקופה הקרובה ובאילו תנאים זה יהיה.

אם הפרקליטות לא תערער, זה צפוי לקרות בימים הקרובים ורומן זדורוב ישתחרר למעצר בית תחת אבטחה גבוהה הכוללת איזוק אלקטרוני, מעקב צמוד, יציאה מהבית רק לצורך דיונים או באישור בית המשפט, ערבות מבני המשפחה וערבות בסך של 350 אלף ש"ח - אותם הוא יצטרך להפקיד.

את מעצר הבית, ירצה זדורוב אצל חמותו איבגניה גרישייב בעיר קצרין, בביתה הממוקם ברחוב בשכונה מעורבת. כאשר אנשי יחידת הסיור של שב"ס הגיעו למקום כדי לבדוק התכנות של הרכבת המערכות לתנאי המעצר הנדרשים.

כך יראה מעצר הבית של רומן זדורוב (צילום: אסף פלג , קשת12)
חדר השינה שמחכה לרומן | צילום: אסף פלג , קשת12

לפי התנאים, בית המשפט רשאי לאשר לו לצאת בחלונות זמן מסוימים, כך שהוא כן ינוע בשכונה, ותגובות השכנים לא איחרו להגיע - כאשר חלקם חוששים. "הייתי בשוק, הייתי המומה, אני לא אשקר. לא יודעת איך שחררו אותו", סיפרה אחת השכנות. "אני חושבת שהוא חף מפשע ובעלי חושב שהוא לא - אז זה מתחלק. יש לנו ילדים קטנים וזו עיר קטנה, היינו רוצים שישמר פה השקט", הוסיפה שכנה נוספת. 

עם זאת, לצד התגובות המודאגות, ישנם שכנים אשר מברכים על ההחלטה בטענה שזדורוב חף מפשע: "לרבים בקצרין יש תחושה שהוא לא עשה את זה, שהרוצח עדיין מסתובב חופשי. להרבה תושבים יש תחושה שהוא יושב סתם בכלא".