הימים האחרונים של החופש הגדול כבר כאן, ומשפחות שלמות מחפשות עיסוק לילדים עד לרגע שבו אפשר יהיה לנשום לרווחה. אבל מה קורה כשאחרי נסיעה ארוכה מגלים תור שאורך שעה וחצי? זה בדיוק מה שקרה לאנשים שניסו להגיע למשחקייה הענקית החדשה בירכא.

אל מערכת חי בלילה הגיעו תיעודים מהמקום, שמסתבר אינו מגביל את מספר האנשים שמגיעים אליו, וכך קרה שמאות אנשים הסתערו על המשחקייה בו זמנית ויצרו בה עומס רב. חלק מההורים שדיברו עם המערכת סיפרו שלמרות שהגיעו מוקדם מאוד ונכנסו בין הראשונים נתקלו במהלך הביקור בתורי ענק, שלפי חלק מהדיווחים התארכו לשעה וחצי של המתנה. אבל בישראל כמו בישראל אלו לא רק התורים, אלא גם החוצפה הישראלית שמתבטאת בעקיפות ודחיפות שגורמות לעוגמת נפש למבקרים. 

"התורים והעומס זה טירוף לא נורמלי", סיפרה אחת האמהות שביקרו היום במשחקייה, "כל המתנה בתור זה שעה וחצי לפחות. אנחנו פה מ-11 וחצי בבוקר והצלחנו להיכנס לשישה מתקנים, אז מי שרוצה להגיע שייקח את זה בחשבון". 

שעה וחצי בתור לקרוסלה  (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"כל המתנה בתור זה שעה וחצי לפחות" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אלו לא רק המשחקיות והפארקים שעמוסים, אלא גם חופי הים, ובמקרה הזה מדובר בסכנת חיים של ממש. ארבעה חודשים עברו מאז פתיחת עונת הרחצה, במהלכה טבעו 174 בני אדם, מתוכם 30 מקרים שהסתיימו במוות. המצילים מספרים שעקב עומס בחופים, הם לא יכולים לשים לב למה שקורה בים. 

בסרטון מהחוף הנפרד בתל אביב אפשר לראות אנשים רבים מתרחצים בשעות הבוקר המוקדמת של שישי, כששעות הצהריים מספר המבקרים הרבה יותר. זה לא מקרה בודד, בסרטון אחר מחוף באשדוד היה זה פיצוץ אוכלוסין של ממש, שהופך את העבודה של המצילים למשימה בלתי אפשרי. "לא יכול להיות שייכנסו 14 אלף איש לחוף במשך היום, ומשרד הפנים לא יגביל את כמות האנשים", אמר אלי דולב, מציל בחוף הנפרד בתל אביב. 

שעה וחצי בתור לקרוסלה אקסטרה (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
המצילים מספרים שהם לא יכולים לשים לב למה שקורה בים | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

תגובת MY BABY: 
"עקב עומס לא רגיל הוכרז בכניסה לחנות שהמקום מלא לחלוטין והתורים ארוכים מהרגיל. לא מנענו כניסה של אף מבקר. בניגוד לנטען, האורחים ב-MY BABY לא המתינו שעות בכניסה, אלא בשיא כ-45 דקות. אנו מצרים על אי הנוחות". 

תגובת משרד הפנים: 
"לאור ריבוי המתרחצים בימי החופשה, על הרשות המקומית להבטיח את בטיחות המתרחצים, ובמידת הצורך בסמכותה להגביל את מספר הרוחצים". 

תגובת עיריית תל אביב יפו: 
"תחנות ההצלה מאוישות בהתאם לתקן ובהתאם להנחיות משרד הפנים. הנושא ייבדק על ידי העירייה".