קמפיין הבית היהודי

ללא ספק המפלגה הכי פורייה בתחום הסרטונים. נפתלי בנט השיק את קמפיין ה"לא מתנצל" שלו באמצע דצמבר, בסרטון משעשע בו הוא התחפש להיפסטר תל אביבי חלש אופי (שככל הנראה יצביע לשמאל) שמרגיש צורך להתנצל על כל דבר - ומתכוון כמובן לכך שאנחנו צריכים להפסיק להתנצל לעולם על הדברים שנעשים לנו בפן הבטחוני. הוא זכה גם לסרטון תגובה מזהבה גלאון שהתחפשה למתנחלת.

יחד עם קמפיין ה"לא מתנצל" שלו, בבית היהודי קראו לבוחרים לצלם את עצמם אומרים על מה הם לא מתנצלים. ואפילו יצרו אסופה של מנהיגים ובכירים מתנצלים לתקשורת הזרה לאחר האשמות על אירועים שקרו במבצעים צבאיים ועל ה'כיבוש'. בא למתג את בנט כעדיף מול התקשורת הזרה, משום שהוא אינו מתנצל. בנט לא הפסיק לשחרר סרטונים (כמעט כל יום), כשהבא היה "מדינה בטיפול", והבית היהודי הוא התרופה.

בהמשך הייתה גם סדרת ביקורי הבית - "בנט בא", החברים למפלגה תולים דגלי הבית היהודי, סדרת סרטונים שחזרו לשנות ה-90, סרטון נגד יוסי יונה שעוצב כמו סרטוני התדמית של החמאס, וסרטון שהציף ציטוט של מירב מיכאלי בו היא טוענת שצריך להפסיק לשלוח ילדים לצבא הכיבוש.

קמפיין ש"ס

קמפיין חברתי שמתמקד באנשים השקופים - שני מיליון תושבים הנמצאים במעמד סוציו-אקונומי נמוך ממעמד הביניים - בסרטון הקמפיין שעלה ב-17 בינואר מעמד הביניים מתואר כתל אביבים עמידים, שמרשים לעצמם לדרוך ולזלזל בשקופים. יומיים לאחר מכן - העלו בש"ס סרטון נוסף - כולם נהיו ש"סניקים – לאחר אישור העלאת שכר המינימום טענו במפלגה שזהו מהלך "ש"סניקי" לדאוג למעמד הנמוך, וכתוצאה מכך ראשי המפלגות הגדולות (ללא לבני) הפכו להיות ש"סניקים – חובשים כיפה ומגדלים זקן.

בהמשך הקמפיין - בש"ס החלו לצאת לשטח - שקופים ברמת אביב – אנשי המפלגה הציפו את אזור רמת אביב עם מודעות הקוראות להם להתעורר ופתחו במחאה מול ביתו של יאיר לפיד, בה קראו לאלה שאינם גרים ברמת אביב, אך עובדים עבור מי שגר שם להצביע לש"ס. לאחר מכן יצאו פעילי ש"ס גם למרכז תל אביב - עם פיתות ועליהן סלוגנים - לפיד דואג לסושי, אנחנו דואגים ללחם. המהפכה חוזרת! ושלטי ענק על יד קניון עזריאלי – בצפון תל אביב חוגגים. בדרום תל אביב.

קמפיין המחנה הציוני

יותר מאשר לשחרר סרטוני קמפיין - המחנה הציוני בעיקר מגיב במהירות לסרטונים ולאמירות של היריבים. למשל סרטון תגובה לטלפון האדום –  שבו הם אומרים שזה לא משנה מי יענה לטלפון, כי בכל מקרה ביבי הרס את יחסי החוץ שלנו. עוד סרטון תגובה - ל'ביבי סיטר' – עם השאלה "אתה תשמור לנו על הילדים?", והם השתמשו באותו טריק גם כדי להיכנס בנתניהו על המשבר הרפואי.

וגם העתק-הדבק ביבי – על רקע הגילוי שביבי שאל את ססמת הבחירות שלו מהקמפיין של ברק בשנת 2009, במחנה הציוני השיקו 'מחולל סיסמאות', שבעצם ממחזר את הסיסמאות והסלוגנים שכולנו מכירים. כאן הם תוקפים את ביבי שלא רק שהוא לא מוצלח, אלא הוא גם אינו מקורי. אבל היו גם סרטונים מקוריים - ביבי ובנט בטינדר – היחסים בין ביבי לבנט מומחזים על רקע אפליקציית ההיכרויות, כשביבי מדלג על נציגי המפלגות הגדולות ומאשר את בנט.

היה גם את המשחק "דחוף ת'ביבי" – משחק רשת שמבוסס על ביקורו של ביבי בעצרת בפריז. בנוסף ציפי והרצוג נוהגים לצאת למקומות בילוי ולתעד כל רגע כדי למתג אותם כמגניבים ומחוברים לעם: סרטון 1, סרטון 2.

קמפיין כולנו

המצע של מפלגת כולנו מכיל פעילות למען שקיפות ציבורית, הוזלת יוקר המחיה, צמצום פערים, קידום סטודנטים, חיילים ובני נוער ויצירת אופק מדיני בטחוני לישראל. בפעילות שלהם בפייסבוק מתרכזים בעיקר במיתוג כחלון כמנהיג שכולנו צריכים למדינה. בסוף דצמבר הם שחררו סרטון אנימציה - שלמעשה הציג לראשונה את הרעיון של כולנו נגד הטייקונים- ובו הם ביקשו תרומות לקמפיין - לא מבעלי אינטרסים.

הם גם הוציאו שיר בחירות, יצאו בקמפיין חוצות ורשת שגורס - לפיד לא מעשי, כחלון נטו בשביליוהוציאו סדרת סרטונים שנקראת "מה זה להיות כחלון?"כמו המחנה הציוני - גם בכולנו יצרו סרטון תגובה לטלפון האדום של נתניהווהשתמשו בחברי כנסת ממפלגות אחרות שאומרים -"המדינה שייכת לכולנו".

קמפיין מרצ

במרצ מתמקדים בלבסס את הטענה שהם השמאל האמיתי וכל השאר חקיינים או מתיימרים להיות שמאל, תחת הסלוגן "שמאל זה מרצ". המצע שלה מושתת על ערכי שוויון, זכויות אדם, דמוקרטיה, שלום, צדק סביבתי, צדק מגדרי וצדק בחלוקת המשאבים. אחרי פרסום הרשימה - שחררו במרצ סרטון הומוריסטי שבו חברי המפלגה רוקדים בחתונה, שגם זכה להמון גרסאות ומחוות.

זהבה גלאון עצמה כיכבה גם בסרטון נגד בנק לאומי - שהיה גם חלק מצילום הסדרה המתנחל עם חנוך דאום, הגיבה לסרטון ההיפסטר של נפתלי בנטבירכה את הקהל הרוסי לקראת הנובי גוד, ואפילו עשתה מחווה למשחקי הכס.

קמפיין יש עתיד

ביש עתיד מתרכזים בעיקר בלהתנגח בנתניהו (אנחנו רצינו לקדם – אבל נתניהו עצר), בקידום הקהילה הגאה וזכויותיה וברווחת ניצולי השואה, אבל הקמפיין בשלב זה הוא פחות בסרטוני תעמולה בפייסבוק ויותר בשטח. יחד עם זאת, הם היו הראשונים שהעבירו את הקמפיין לוואטסאפ עם קבוצת הוואטסאפ "החברים של יאיר" - והזמינו את הציבור להצטרף. שם הם מעלים ממים, סרטונים ועדכונים.

יאיר לפיד גם עורך וידאו צ'ט מדי שבוע עם הגולשים בפייסבוק - ובערוץ היוטיוב של יש עתיד עולות כמעט כל התשובות לכל השאלות, בנוסף הם מקדמים את המלחמה בשחיתותאת קמפיין "גאים בעשייה" - בסדרת סרטונים עם קהילת הלהט"ב, ושחררו גם קמפיין הומוריסטי בכיכובם של גברברים עם ארנבים

בנוסף הם הוציאו סדרת סרטונים מוצלחת על העשייה של כל אחד מחברי המפלגה: מה עשה מאיר כהן? מה עשתה יעל גרמן? מה עשה שי פירון? מה עשה עופר שלח?

קמפיין הליכוד

הליכוד התחיל את הקמפיין באמצע ינואר עם "הטלפון האדום" – סרטון אנימציה שבו מוצגים יצחק הרצוג וציפי לבני כראשי ממשלה ברוטציה ללא חוט שדרה, שנלחמים ביניהם על מי צריך לענות לטלפון הנזיפה מארה"ב. לסרטון היה גם המשך - שבו ראשי המחנה הציוני לא מצליחים להכריע מיהו ראש הממשלה באותו יום. 

בהמשך הוצג "הגנון של נתניהו" - סרטון שיצא באופן לא רשמי לטענת המפלגה, שתוקף את כל המפלגות הגדולות ומציג אותם כמו ילדים משתוללים בגן ילדים. בעקבות תלונה על שימוש בילדים בתעמולה הוא הוסר ונאסר לשידור. אבל נתניהו ממשיך לשמור על הילדים - הפעם בלי שימוש בילדים - עם ה"ביביסיטר" - סרטון שבו הוא מציע את שירותי השמרטפות הטובים ביותר לעומת לבני והרצוג. 

בליכוד התייחסו רבות גם לסוגיית הציונות בשני סרטונים - הראשון בו פונה ישירות נתניהו לבוחריםוהשני - תגובה לסרטון ה"ציונות" של המחנה הציוני שהעלה את המושג "ציונות" לדיון פוליטי. מתמודדים נוספים במפלגה שהעלו סרטוני קמפיין - דני דנון הקאובוי – סרטון שמכוון נגד חנין זועבי עם הופעת אורח של ציפי לבני וחברים נוספים במפלגת בל"ד, והקמפיין של סילבן שלום - סרטון אנימציה שבו מתואר ראיון עבודה למשרת ראש הממשלה שרק סילבן שלום מגיע עם רזומה של עשייה בממשלה. הליכוד השתמשו גם בפלטפורמת פלייבאז עם שאלון "מי אמר" את הציטוט השמאלני והאנטי-ישראלי: גורם עוין לישראל או נציג השמאל?

 

התוצאות ייחשפו הערב ב"חי בלילה" - מיד אחרי אירוע הגמר של "הכוכב הבא"

"חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00