עונת הטיולים נמצאת כעת בשיאה ולמרות הנחיית משרד הבריאות, האוסרת רחצה בנחלים יהודיה, זוויתן, זאכי ובריכת המשושים, פוטנציאל ההידבקות בעכברת גדול. מניין האנשים שטופלו, לאחר שטיילו וטבלו בבריכות ובנחלי הגולן, עומד על כ-27 נכון לאתמול (ב') בערב. כולם דיווחו על תסמינים דומים: חום, כאבי ראש ושרירים, בחילות וכאבי בטן. אמש, זמן קצר לאחר ששוחררה מבית החולים, סיפרה נטלי קבסה בריאיון ל"חי בלילה" כיצד גילתה שנדבקה בעכברת לאחר שייט קיאקים משפחתי בירדן.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"הייתי בטיול עם המשפחה בנהר הירדן בשייט קיאקים", מספרת קבסה. "שלושה ימים לאחר מכן התחלתי להרגיש ממש לא טוב. זה התחיל מתסמינים של שלשולים, חום גבוה, כאבי ראש. הייתי אצל הרופא והוא אמר שזה קלקול קיבה". קבסה ממשיכה ומספרת כיצד בזכות ההודעה שהופצה בוואטסאפ, המדווחת על הזיהום בנחלי הצפון, הבינה שיתכן ומדובר בעכברת. "אמא של בן הזוג שלי קיבלה הודעה שעברה בוואטסאפ והבינה שאלה התסמינים שיש לי", ממשיכה קבסה, ומוסיפה: "למחרת בבוקר התפניתי למיון בבית החולים כרמל. רצו לבדוק שזה לא פגע באיברים הפנימיים, בתפקודי כבד וכליות, ובמידה ולא - ישחררו אותי הביתה עם אנטיביוטיקה, וכך היה. הרופאים אמרו שתפסנו את זה בזמן".

למרות הטיפול שקיבלה בבית החולים, קבסה מספרת כיצד קיבלה במרפאה שלה דיאגנוזה שגויה, ורק לאחר שהתעקשה לעבור בדיקות נוספות פונתה להמשך טיפול: "הגעתי למרפאה ואמרתי שאני חושבת שאלה התסמינים, אמרו לי זה לא זה, אין לך פריחה. יש לי את כל שאר התסמינים חוץ מזה אז איך אפשר להסתמך על דבר כזה".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל הבריאות, מסר: "אנחנו ממליצים למי שהיה באחד מהנחלים, ולאחר תקופה של פחות משלושה שבועות מפתח חום מעל ל-38 מעלות, לפנות לרופא מטפל, בהחלט צריך לטפל מוקדם בטיפול אנטיביוטי".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12