האם נתקלתם בתקופה האחרונה בתמונות פרופיל בפייסבוק שהתחלפו לאיורים וציורים, והאם יש אופציה שגם אתם תוכלו להצטרף ברשימה? עמית טריינין ביקש מהחברים שלו להחליף את תמונות הפרופיל שלהם לאיורים שלו לרגל שבוע האיור, ואם תמהרו גם לכם יש עוד סיכוי להצטרף לרשימה.

שוחחנו השבוע עם עמית כדי לשמוע איך נולד הרעיון: "עבדתי על פרויקט מסוים ונורא השתעממתי ממנו", מספר טריינין, "פתאום מצאתי את עצמי בוהה בפייסבוק, עושה שרבוטים של אנשים. זה הדליק אותי ועשיתי עוד ועוד. אנשים מאוד התלהבו וזה נולד מעצם התגובה."

מתכנן איחוד בשנת 2020. צוקרברג (צילום: רויטרס, חדשות)
איך הוא היה נראה בתור איור? | צילום: רויטרס, חדשות
"הלוואי הייתי יכול לעשות את זה כל הזמן"

כצפוי, לא כל החברים של טריינין התלהבו מהיצירה שלו: "לא פעם קיבלתי תגובות של 'אני שמנה' או 'הוצאת אותי מכוער', אבל זה היה בעיקר מחברים וחברות קרובים", הוא מספר ומעדכן שכרגע נמצאים ברשימת החברים שלו לא פחות מ-892 אנשים ועד עכשיו הוא צייר רק 90. האם יש צפי בו בסוף הוא יאייר את כולם? אם זה תלוי בו, לגמרי כן: "אני ראש מחלקה במנשר ובנוסף לזה אני גם הורה אז אין לי ממש זמן. זה קורה בעיקר בלילות והלוואי והייתי יכול לעשות את זה כל הזמן."

ביעד הוא בהחלט מתכוון לעמוד אבל לא מוכן להתחייב על כך, למרות שלדעתו בסוף התהליך הוא יסיים עם כמות ענקית של איורים, וכמו בכל תהליך שעבר, גם בזה הוא למד משהו: "רוב הבחורות שציירתי הן מתולתלות והחברים קירחים עם משקפיים. בסוף אני עוד אוצי ספר עם כל מה שלמדתי."

לפני סיום התבקש טריינין לצייר את נדב, והגיע גם לגביו לכמה מסקנות: "היו לאיור שלך שלושה מאפיינים בולטים", הוא אומר, "גבות, עיניים ופה. היו לי המון ורסיות ועבדתי לא מעט עד שיצא מה שרציתי."

"חי בלילה", רביעי, חמישי ושבת, 23:00

עוד בתכניות קשת: