ככל שמתקרבים לבחירות נדמה שהדיונים ברשתות החברתיות הולכים ומחריפים. אחד מאותם וויכוחי טוויטר שיצאו מכלל שליטה בימים האחרונים הוא עימות בין העיתונאי והסופר חנוך דאום לבין חבריו של רועי רוטמן, אחד מפעילי הטוויטר הבולטים ברשת הישראלית. חבריו של רוטמן שינו את תמונת הפרופיל של דאום בויקיפדיה לתמונה של הספרה אפס, ומיהרו לתקוף את דאום באמצעות מם מיוחד - "חנוך דאום אפס", בליווי עשרות ציוצים בנושא. רענן שקד לדוגמה העלה בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ: "האם בקדנציה הבאה יחדש לפיד את מאמציו להעברת חוק "חנוך דאום אפס?".

מערכת "חי בבלילה" יצאה לבדוק את הנושא, והנה ההסבר: לדבריו של רוטמן הכל התחיל בהופעת סטנד אפ של דאום - במהלכה הוא תקף אותו על רקע ציוץ ביקורתי כלפיו בטוויטר: "חנוך דאום בחר לעמוד על במה ולומר: 'יש אנשים שאני לא מבין למה הם לא מתאבדים. הולכים לעבודה, בני 50, אין להם משפחה. מה יש להם, רוטמן, את טוויטר?'".  פנינו כמובן גם לחנוך דאום, וזה מסר בתגובה: "נהניתי להופיע בפני חברת יפעת, ואני מאחל לכולם כל טוב". מקורביו של דאום ביקשו למסור בתגובה: "מדובר בקטע קבוע בהופעה שלו שבו הוא תוהה למה אנשים לא מתאבדים, ושבשום אופן לא התייחס בנושא ההתאבדות ספציפית לרוטמן."

 

>> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

ובאותו נושא, בעקבות אותה מתקפת טוויטר על חנוך דאום- תפסנו את ינון מגל יוצא להגנתו של חברו דאום עם הציוץ: "חבורת האפסים בטוויטר פותחת פה עאלק מתחכם על גאון כמו חנוך דאום. לוזרים קצת נמוך לא? בעיקר כשזה מגיע מחבר כנסת לעתיד", וכמה אחרי מוחק את הציוץ. סקרנים לדעת מה הסיבה למחיקת הציוץ? לטענת מגל הוא מחק את הציוץ לבקשתו של חנוך דאום "למרות האמת, הצדק והחברות".   

   "חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00