אמש נחשפו ב"חי בלילה" מסיבות הסקס הפרועות של בני הנוער שטסים לנפוש באיי יוון, במהלכן חלק מהנערים גם מטריד מינית את הבחורות השתויות, וכל זה תחת חסות חברות התיירות הישראליות. הלילה נחשף חלקו השני של התחקיר, בו הוצג צד מטריד נוסף בחופשות - המדריכים מטעם חברות התיירות, שאמורים להיות אחראים על שלומם, משקים את הצעירים באלכוהול ומסדרים להם סמים. במקרים רבים, הנערים גם נגררים לאלימות וגורמים לנזקים בבתי המלון. 

החגיגה של התיכוניסטים מתחילה בדיוטי פרי, שם הם מבקשים ממבוגרים "טובה", שיקנו להם לאלכוהול, ולעיתים מתחילים לשתות כבר במטוס. בתיעוד נתפסו גם מספר בני נוער חוסמים את ההורים ובני המשפחה מהרשתות החברתיות, כדי שלא יהיו חשופים למה באמת קורה במסיבות. 

בכניסה לבית המלון בני הנוער מחלקים את בקבוקי האלכוהול בין החדרים, ומתחילים לשתות לקראת המסיבה הראשונה. המדריך מטעם חברת התיירות מבטיח לצעירים שתייה חופשית במסיבות, וכבר במסיבת הצוהריים בבריכה של המלון אפשר לראות אותו עובר בין התיכוניסטים ומשקה אותם מבקבוקי אלכוהול ישירות לפה, למרות שהם יודעים שמדובר בקטינים וקטינות לפני שירותם הצבאי. לא רק אלכוהול, המדריך גם מסביר איפה אפשר לקנות קנאביס ומפנה את הצעירים והצעירות לקופי שופס, שמאוכזבים מהמחיר. "100 שקל לגרם?", תהה אחד הצעירים, "הייתי יכול להבריח מהארץ". 

שיכורים במלון, מתקוטטים ברחובות  (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
תיעוד מטריד מחופשות בני הנוער באיים ביוון | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

המקומיים מתארים את התייר הישראלי במילים חריפות במיוחד. "הם צועקים, הם לא ישנים בלילות וישנים בבקרים", אמרה מנהלת חנות מקומית בזקינטוס, "הם עושים הרבה צרות. הם שוברים חנויות, שוברים זכוכיות, דלתות. הרבה פעמים שוטרים מגיעים לכאן". מוכרת חנות אחרת מציינת שפעמים רבות מגיעים הצעירים שיכורים וחסרי שליטה, ומתפרעים. 

בערב ממשיכה החופשה השתויה של התיכוניסטים במסיבת קצף, שם אחד הבליינים שותה יותר מדי, ובזמן שניידת מנסה לפנות אותו לבית החולים כדי לקבל טיפול רפואי, החברים שלו רבים עם השוטרים. תמונת המצב של האלכוהול במסיבות נוגדת לחלוטין את מה שחברת התיירות ממבטיחה להורים שמתקשרים להזמין את החופשות. בשיחה עם נציג "קשרי תעופה צעירים" הובטח כי בכל המסיבות אליהן מגיעים הצעירים, אין אלכוהול בכלל. "אני יכול להגיד לך שהילדים שם שותים לפני. במלונות, בחדרים, לא יודע, איפה שזה לא יהיה", אמר נציג החברה לתחקירנית "חי בלילה". 

השילוב של אלכוהול, סמים והתחושה הכללית של פורקן מביאה את הצעירים גם לאלימות ברחובות. ביציאה מהמסיבה קבוצת נערים ישראלים הולכת מכות באמצע הכביש. שניות בודדות אחרי שהתקרית החלה מגיעה ניידת, שמפרידה את המתפרעים ואפילו עוצרת אחד מהם.

מעודדים את החברים לשלוח ידיים (צילום: חי בלילה)
מעודדים את החברים לשלוח ידיים | צילום: חי בלילה

בשיחה בין נציג "חי בלילה" למנהל ב"קשרי תעופה צעירים" סיפר המנהל כי הורים מודאגים רבים מתקשרים כדי לבטל את החופשות שסגרו. "הנציג הזה שלצערי סרח בעבודה שלו הוא נציג שעובד אצלנו פחות מחודש. הוא לא עובד איתנו כבר משבוע שעבר. עכשיו השאלה שלי זה מי ומה הבן שלך, אם הבן שלך הוא אדם שיעשה סמים, אז אני לא יכול לעצור אותו". 

תגובת קשרי תעופה צעירים לכתבה: 

"ב-6 השנים האחרונות החברה הטיסה בהצלחה עשרות אלפי צעירים וניתן לראות ברשתות החברתיות את מכתבי התודה שאנו מקבלים מדי שבוע מהלקוחות מהוריהם. אודות השירות הייחודי המצוין קיבלה החברה מכתב הוקרה מקונסוליית ישראל ביוון על קידום וסיוע הפעילות באי. אנו מדגישים שפעילות החברה כוללת הטסה לאי ולינה בו בלבד. כל תכני הפעילות הכוללים את המסיבות מופעלים על ידי ספקים מקומיים. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה רבה את התנהגות נציגים אלו ומוקיעים אותה מכל, וכל התנהלות מסוג זה אינה עולה בקנה אחד עם ערכי החברה, והם יוזמנו מידית לבירור המקרה ודין משמעתי".