אחת ההוצאות הקבועות והגבוהות שנדרש כל מי שמחזיק ברכב פרטי לשלם מכיסו בכל שנה, היא ההוצאה על ביטוח הרכב. כבר מחר, ההוצאה הזו עשויה לרדת בעשרות אחוזים עבור לא מעט נהגים ויכול להיות שגם אתם נכללים ביניהם. בעקבות הנחיית משרד האוצר, החל מה-1.3 יוזלו מחירי ביטוח החובה עבור מי שמבוטח בביטוח הפול. כל פוליסה תיבחן לפי ארבעה פרמטרים ששילוב של ארבעתם יכול להניב הנחה של כ-50% בביטוח החובה.

לטענת האוצר, המבוטחים בשוק ביטוחי החובה, המגלגל כ-5 מיליארד שקל בשנה, משלמים הרבה מעבר לסיכון שלהם. התשלום הגבוה מהנדרש נפוץ בעיקר בקרב נהגים צעירים שנוהגים ברכב בו מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות אך לא זכאים להנחה במחיר הביטוח בעקבות השימוש במערכות. 

עם כניסת התקנה החדשה לתוקף, יקבעו תעריפים חדשים שיתבססו על 4 פרמטרים עיקריים – גיל, מין, האם מותקנת ברכב מערכת בקרת יציבות (ESP) וכן האם מותקנת ברכב מערכת התראה מפני תאונות. כל אחד מהפרמטרים הללו יביא להוזלה בביטוח החובה של הפול, כאשר שילוב של כמה מהם ובוודאי של כולם, יכול להביא ליותר מ-50% הנחה מהמחיר כיום. כך לדוגמה, נהג בן 18 ברכב פרטי ללא מערכת בקרת יציבות, עם כריות אויר, ישלם 3,091 במקום 3,771 כיום, ירידה של 18%. נהגת בת 23 ברכב פרטי עם מערכת בקרת יציבות וכריות אויר תשלם 1,609 שקל לאחר השינוי, לעומת 3,771 בפול כיום, ירידה של 57%. כך גם נהג בן 30 ברכב פרטי עם מערכת בקרת יציבות וכריות אויר ישלם 1,274 במקום 3,771.

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת