המירוץ של המחנה הציוני החל עם קמפיין מגמתי נגד ביבי, אך לפני כשבועיים, התבצע שינוי אסטרטגי עם כניסתו של היועץ הפוליטי ראובן אדלר: לא עוד התמקדות בביבי. הספוט השתנה: הרצוג בפרונט, לבני נדחקה לאחור. בסרטוני התעמולה, מדברים בגלוי על הקול הלא סמכותי של הרצוג - מטפלים בבעיה בצורה ישירה, מטפחים לו תדמית של ביטחוניסט, משפרים את הכריזמה שלו ומשנים את תדמיתו בציבור.

בראיון ל"חי בלילה" לבני מגיבה על הטענות כי הקמפיין אינו אחיד: "הסרטונים הם על החיים עצמם, לא רק על הבחירות", אמרה לבני וציינה שהקמפיין המתחרה של הליכוד הוא אסטרטגי לחלוטין: "ביבי מארגן לעצמו את התפאורה המתאימה, הקהל המתאים, הטון. הספיק לנו. אני רוצה שהאנשים שהולכים להצביע יזכרו את ראש ממשלתם יושב עם הכירבולית וצוחק. הרי גם שיצא דוח הדיור הוא מת מצחוק. זה סוג התמונה שצריכה להיות כבומרנג מאוד גדול. זה ממש לא משעשע".

ויתרה על הרוטציה ברגע האחרון (צילום: פלאש 90, חדשות)
"הוא יהיה זה שהנשיא ייקרא לו להרכיב את הממשלה הבאה" | צילום: פלאש 90, חדשות

ובחזרה לקמפיין של 'המחנה הציוני', קשה להתעלם מהעובדה שגם הוא רווי בגימיקים. "זה חלק מהעניין, לצערי אנו חיים בעולם של דימויים", משיבה לבני, "להרצוג יש את כל הכישורים המתאימים להיות ראש ממשלה. אבל עם קול שהוא אחר מקול הבריטון של נתניהו, אבל המהות היא הרבה יותר עמוקה ורצינית מהסרטונים עצמם".

ולמה נעלמת מהקמפיין הנוכחי?

"כל מה שבקמפיין נעשה על דעתי, וזה בסדר גמור", מכריזה לבני, "הרצוג פחות מוכר והוא יהיה זה שהנשיא ייקרא לו להרכיב את הממשלה הבאה. וזה ממש בסדר לגמרי שהציבור יראה מי האדם שירכיב את הממשלה הבאה".

תצפי בנאום של ביבי בקונגרס?

"אני עדיין לא יודעת אם אצפה", משיבה לבני ומוסיפה בסרקסטיות: "אני יודעת מה יהיה שם, קח את הנאום מלפני שנתיים – זה אותו הדבר בדיוק. הייתי לוקחת את הקול של ביבי בקונגרס ומתאימה אותו לדמות מצוירת, זה היה יכול להישמע אחרת לגמרי".

חי בלילה: א'-ג', 23:00