תמר לוי-פרץ, בת 49 בלבד מלוד, היא הקורבן ה-17 של מגפת הקורונה. לוי-פרץ, הקורבן הצעיר ביותר עד כה שמת מהנגיף הקטלני, היא אם לתאומים בני 4, עומר ונועם, שנותרו יתומים מכיוון שאביהם נפטר מדום לב לאחר לידתם.

אחייניתה של תמר, שיר קלברס (24) שמתכננת לגדל את התאומים יחד עם המשפחה, התראיינה לחי בלילה וסיפרה על ההחלטה. "אני מבינה את ההקרבה, אבל מבחינתי זה מובן מאליו, תמר נתנה לי הכל. היא גידלה את כל האחיינים, אז אנחנו לא ניתן לה? מבחינתי אין ספק בכלל שאני אהיה איתם. מחכה שאצא מהבידוד, יביאו אותם אלי ואני לא אעזוב אותם לרגע".

תקשרתם איכשהו מרחוק? קיבלת עדכונים?
"כן. שיחות וידאו, סקייפ וואטסאפ. התפללנו כל יום. התגרד לי הגוף. אני רציתי לצאת ולחבק אותה. היא פשוט הייתה שם לבד, אי אפשר היה ללכת אליה, אי אפשר היה להיפרד ממנה כמו שצריך היום. פשוט מציאות שלא נתפסת. כל המשפחה שבורה".

"זה קרה בשבוע שעבר ביום שישי, תחילה לא ידעו שזה קורונה, אמרו שזו דלקת גרון ולאט לאט הסתבך המצב", שיתפה קלברס על ההידרדרות במצבה של לוי-פרץ, וסיפרה על הקשר שלה עם המנוחה. "היה לנו קשר מדהים. אין אחד שלא שמע עלינו ועל כמה שאני נתתי לה וההפך. היא הייתה הראש של המשפחה, הדבק של המשפחה. פשוט לקחו לנו את האור, את כל הלב, את הנשמה".

תמר פרץ לוי עם ילדיה

מה אומרים לנועם ועומר?
"הם שאלו שאלות ועכשיו הודיעו להם שאמא שלהם חלתה ושהיא עלתה לשמיים. הם מפורקים, בוכים בלי סוף".

אחרי מותה של תמר, נפתח פרויקט מימון המוני במטרה לגייס כסף לתאומים שנשארו יתומים ונכון לכתיבת שורות אלו, יותר ממיליון שקלים נתרמו למענם. "אנחנו מעריכים וזה לא מובן מאליו בכלל. שולחים לי מלא הודעות אנשים שאנחנו מכירים ולא מכירים", סיפרה שיר. "כן יהיה לילדים האלה עתיד טוב, אנחנו המשפחה הכי מגובשת בעולם. היא הייתה הדבק שלנו ואנחנו לא נחסיר מהם כלום. אנחנו מעריכים ומודים לכולם".