ועדת הקורונה אומנם דנה היום בעתיד עולם התרבות אבל בעלי האולמות ומועדוני ההופעות לא מחכים להחלטת הממשלה ומודיעים בשעות האחרונות כי בכוונתם לחזור ולקיים הופעות כבר באוגוסט הקרוב. על ההצהרה חתומים ענקי הופעות כמו קבוצת בלוסטון, קבוצת זאפה, מועדון הבארבי, הרידינג 3, הגריי ועוד עשרות היכלי הופעות ברחבי הארץ.

"זה הזמן שלנו", נכתב בהודעה שרצה בקבוצות הוואטסאפ של מחאת התרבות. "פתחו וסגרו אותנו שוב ושוב, ניסינו הכל. ישבנו בשקט ועכשיו זה להיות או לחדול". תאריך הפתיחה המתוכנן הוא ה-20 לאוגוסט, אז לטענתם, יפתחו את המקומות עם או בלי אישור הממשלה. "מי שמפחד מהקורונה שיישאר בבית", כתבו בקבוצה.

ההצהרה מגיעה אחרי שהיום התכנסה ועדת הקורונה כדי לדון במצב הקשה אליו הגיעה ענף התרבות. במסגרת הוועדה אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור גרוטו, כי כבר ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה לפתיחה מופעי התרבות והאומנות.

ענף התרבות הוא אחד מהענפים שספגו את המכה הכי קשה ממשבר הקורונה. עובדים רבים מהתחום נפגעו והגיעו למצב כלכלי קשה מאוד. בעקבות המצב, ביום שני שעבר, בכירים מעולם התרבות השתתפו במיזם אריזת חבילות מזון עבור נזקקים מתעשיית האירועים והתרבות, שמצבם הכלכלי הורע משמעותית בעקבות משבר הקורונה. אריזת החבילות התקיימה באקספו תל אביב.