בתחילת השבוע האחרון, פורסם כי על פי החשד ילדה בת שמונה, הותקפה מינית לאור יום בחיפה. בתיעוד שנחשף על ידי מערכת "חי בלילה", ניתן לראות את הילדה צועדת ברחוב כשמאחוריה מתהלך החשוד לכאורה במעשים, תופס אותה, תוקף אותה ונמלט מהמקום.

מאז קבלת התלונה המשטרה מבצעת סריקות נרחבות בשכונת המגורים של הילדה, אבל העובדה שעברו כבר שלושה ימים והחשוד טרם אותר, עוררה בהלה גדולה בקרב ההורים בעיר. "איבדנו את הביטחון. יש פדופיל שמסתובב חופשי, זה רק עניין של זמן".

הרגעים שקדמו לתקיפה של הילדה בת ה-8 (צילום: תיעוד מצלמות האבטחה, מתוך "חי בלילה")
מדוע החשוד עדיין לא נלכד? | צילום: תיעוד מצלמות האבטחה, מתוך "חי בלילה"

פרט למקרה הזה, התושבים טוענים לשורה של מקרים נוספים בעיר. אמא לילדה בת 9 סיפרה למערכת שבתה וחברותיה הותקפו גם הן בגן העיר. "קיבלתי טלפון מהבת שלי בזמן שהיא הייתה עם שתי חברות בגן משחקים, והיא אמרה לי שחברה שלה ראתה פדופיל. היא התחילה לתאר לי מה היא ראתה ומה היה. הוא לבש בגדים שחורים, וישב על הספסל עם איבר המין שלו בחוץ".

"בסרטון אפשר לראות שהבנות רצות והוא יוצא אחריהן מהגן, אפשר לראות את התנועה שלו שהוא דופק את כף היד במצח כאילו הוא פספס. היא התקשרה למשטרה ב16:43 והם בתגובה אמרו לה ולחברות שלה 'אתן ממש מטרידות את המשטרה, אתן תסתבכו'. יש תחושת ביטחון אפסית, אני כל היום סהרורית, השינה היא לא שינה".

בהלה בקרב התושבים (צילום: מתוך "חי בלילה", באדיבות ספורט 1)
בהלה בקרב התושבים | צילום: מתוך "חי בלילה", באדיבות ספורט 1

בימים האחרונים, תושבי חיפה המודאגים פתחו קבוצות בווטסאפ בהן הם מזהירים אחד את השני על סכנות האורבות לילדים בעיר. "אנחנו מתלוננים בעירייה ובמשטרה כבר תקופה – ושום דבר לא נעשה. אנחנו חוששים שהילדים יסתובבו לבד". בעירייה החליטו להגביר את הפיקוח להגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: מדובר באירוע חמור, במסגרתו מתנהלת חקירה מאומצת תוך שימוש באמצעים גלויים וסמויים על מנת לאתר את החשוד ולמצות איתו את הדין.