התפשטות הקורונה בישראל וההנחיות החדשות של משרד הבריאות מובילות לנזק כלכלי משמעותי למשק הישראלי, בדגש על ענף התעופה המקומי, שכבר מדמם. ביטולי הטיסות הרבים גרמו לצמצום העבודה של חברות התעופה הישראליות, שעברו למתכונת מצומצמת. 

בין העובדים שסופגים את הנזק נמצאים יותר מאלף בודקים בטחוניים של חברת אל על, התקועים בחו"ל. אותם עובדים טוענים שבגלל צמצום העבודה, אין להם איך לגמור את החודש. "כרגע אנחנו לא עובדים. השבוע למשל אין אף טיסה, משמע אין כסף", סיפרה בודקת ביטחונית של אל על באירופה. "אנחנו משלמים בעצמנו פה על הדירות. לא ברור אם אנחנו נשארים פה או מפטרים אותנו. יוצא שיש לנו משמרת אחת בשבוע, שזה יוצא באזור ה-60 יורו וזה לא מספיק כדי להתקיים פה".

אותה עובדת לא מסתירה את תסכול הבודקים הבטחוניים מהטיפול במצב המורכב. "לאף אחד אין תשובות לתת לנו, איזושהי השלמה הכנסה כדי באמת להצליח לחיות כאן, בתפקיד שנשלחנו אליו מטעם המדינה. אנחנו נמצאים במצב כזה שאנחנו מרגישים שאף אחד לא דואג לנו".

 

מחברת אל על נמסר: "כידוע, המשבר הנוכחי גובה מחיר כלכלי כבד מחברות התעופה הישראליות ואינו פוסח גם עלינו באגף הביטחון. אנו עושים ככל שביכולתנו, על מנת לצמצם את עוצמת הפגיעה באנשינו ולוודא שמערך התעופה הישראלי יוכל להמשיך ולמלא את ייעודו".

 

ממשרד החוץ נמסר: "משרד החוץ הינו אכן המעסיק הרשמי של עובדים אלו אך אגף ביטחון באל על הוא המעסיק בפועל של עובדים אלו, הגורם שמשלם את שכרם באופן שוטף וקובע את היקף עבודתם".