כולכם ודאי כבר שמעתם היום על התקרית הדיפלומטית הכמעט משעשעת שנוצרה כששר החקלאות אורי אריאל היה במצב רוח נדיב במיוחד, והחליט לפרגן לראש ממשלת רוסיה רחפן מתקדם בשווי 200 אלף שקלים, ככה, על הבית.

הכל התחיל כשאריאל ודמיטרי מדבדב סיירו במכון וולקני בבית דגן, בביקור שבו הוצגו חידושים בחקלאות הישראלית ובמסגרתו הודגם המזל"ט השייך למכון. ההדגמה, כך מסתבר, כל כך הרשימה את מדבדב, עד שאריאל פנה אל מנכ"ל משרד החקלאות ושאל אם אפשר לתת לו את הצעצוע היקר במתנה.

נציגי המכון ניסו להרגיע את פרץ הנדיבות ולצערם המזל"ט אכן עלה על הטיסה בחזרה לרוסיה, אבל בלי השלט שמפעיל אותו (ושווה בעצמו 100 אלף שקלים). הרוסים לא פספסו את התכסיס והתקשרו היום לבקש את החלק החסר, אולם מהמכון נמסר כי עד שלא יגיע תקציב למזל"ט חדש, השלט מקורקע. וזה עוד מסתבך: כעת מסתבר שעל הרחפן הייתה מצלמה משוכללת שהורדה ממנו לפני שנעטף בסרט מתנה, ועל זה הרוסים כבר ממש כועסים. יתרה מזאת, מספר היום רביב דרוקר, מדובר בכלל בכלי ספרדי שמפוקח על ידי האיחוד האירופי, וישראל חתומה על אמנה שלא מאשרת לה להעביר אותו.

"האירוע הזה שבו שר בממשלת ישראל מחליט על דעת עצמו לקחת ציוד של מכון וולקני ולהעניק אותו במתנה לראש ממשלת רוסיה הוא הזוי ברמה של סיפורי הרשלה", אומר יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא. "התנועה דרשה היום מהיועץ המשפטי לממשלה שיורה למר אורי אריאל לשלם את הכסף מכספו הוא. אחרת אי אפשר להבין כיצד שר בבממשלה לוקח את הכספים שלנו ומחלק אותם כמתנות לכל מי שחשקה נפשו".

במערכת "חי בלילה" ניסו לפשר בין הצדדים בדרכי נועם, והתקשרו למוקד ממשלת רוסיה כדי לבקש יפה שיחזירו את הרחפן. השיחה, כפי שניתן לשמוע, לא הייתה מוצלחת במיוחד, ונותר רק לקוות שהפניה עושה את דרכה במעלה סולם הדרגות בינתיים. שלא נצטרך לערב את פוטין. 

חי בלילה" - ראשון עד שלישי ב-23:15