כבר תקופה ארוכה שתושבי חולון מתלוננים בפני העירייה על מטרד החולדות בעיר. לטענתם, המכרסמים נמצאים בכל מקום, כולל בגני הילדים ובמקומות מסחריים. אך בימים האחרונים, המטרד הפך כבר לסכנה של ממש, כשמספר חולדות נכנסו לתוך בית פרטי של קשיש בן 90, שבסופה הוא ננשך מאחת מהן בפניו.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"לפני כשבוע, קרה מקרה מצער מאוד, כשחולדה נכנסה לדירתו של סבא שלי ונשכה אותו בפנים", כך אומרת סופי ספוביץ' - סיבוני, על המקרה המחריד. היא הסבירה שפנתה לכל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, אך נותרה ללא מענה: "זו תופעה רחבת היקף, שהעירייה לא מטפלת. קיבלנו מהם תשובות מתחמקות".

ומה היה למנהל מחלקת התברואה להגיד על המקרה? לא יותר מדי, בלשון המעטה: "אין בעיה רצינית של חולדות בחולון, אוקיי? אנחנו מדבירים בשטחים ציבוריים נגד מכרסמים, על פי חוק. מצטער מאוד, לא מעניין אותך איפה הודבר. אנחנו פועלים לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה. יום נעים, ביי".

תגובת עיריית חולון: "בעיר חולון קיימת תנופת בנייה ועבודות תשתית ולכן נראות חולדות באזורים אלה, שכן הבנייה הורסת את מחילותיהן. בנוסף, ישנם מאכילי חתולים שנוהגים להשאיר מזון בחצרות וכן קיים לעתים חוסר הקפדה על סגירת חדרי אשפה, המהווים מקור מחייה למכרסמים".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12