אחרי שהתאוששנו מגל הטיסות של אוגוסט, החגים כבר נמצאים בפתח עם צפי לשבירת שיא נוסף של נוסעים בנתב"ג. לפני שאתם ממהרים להזמין כרטיסי טיסה לחופשה הבאה, חברי מערכת "חי בלילה" בדקו את אתרי ההזמנות הבינלאומיים, וגילו אפליית מחירים כלפי הנוסעים הישראלים. הסיבה להבדלי המחירים היא המדינה ממנה מתבצעת הרכישה, כאשר כוח הקנייה של של האמריקאים והאירופאים הוא גדול מזה של הישראלים, ולכן הם גם זוכים למחירים אטרקטיבים.

>> כל הכתבות והתחקירים של "חי בלילה"

במהלך הבדיקה נמצאו פערים של עשרות ואפילו מאות שקלים, עבור אותה הטיסה בדיוק כאשר כל פרטי ההזמנה למעט המיקום הגיאוגרפי ממנו בוצע החיפוש באתר. "זאת תופעה מוכרת בענף התיירות", הסביר רן אנוך סמנכ"ל און ליין מקבוצת הדקה ה-90, "וניתן לעקוף אותה על ידי שינוי כתובת המחשב". על מנת להוזיל את מחירי הטיסות ניתן להשתמש בתוכנה לשינוי כתובת ה-IP של המחשב, שהיא למעשה מספר המזהה מאיזו מדינה אנחנו גולשים. 

טריק נוסף של חברות התעופה מאפשר להם למנוע מאיתנו לקבל דילים אטרקטיביים, לאחר שכבר קיבלנו הצעת מחיר. זואי, בעלת בלוג טיולים, חקרה גם היא את הנושא והסבירה: "הם מזהים את דפוסי הגלישה שלנו ועל ידי כך מעלים את מחיר הטיסה הספציפית שאנחנו מחפשים". יש לציין שהחברות אכן מצהירות על כך בתקנון השימוש, אך כמובן שרובנו לא טורחים לקרוא את האותיות הקטנות. 

>> פרקים מלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב-23:25