אחד ממאבקי הרשת הכי גדולים בתקופה האחרונה, זה שאנחנו מלווים כבר חודשים, נכנס לישורת האחרונה: אתמול (ד') בבוקר הוגשה לכנסת הצעת חוק לביטול תשלום אגרת רשות השידור. אם תתקבל, לא נשלם יותר אגרה, והמימון יגיע מחסויות.

האם תהיה גאולה?

לקראת הדיון בהצעת החוק החדשה, פנינו שוב לח"כ גילה גמליאל, יוזמת ההצעה, כדי לשמוע היכן עומדים הדברים נכון להיום: "אני מקווה שעכשיו, אחרי ההגשה, נקבל את גיבוי הכנסת כדי להוביל מהלך שהיה צריך להיעשות מזמן ולבטל את האגרה. כך המדינה תממן את זה ותיתן אפשרות לקבל תרומות וחסויות כמו במקומות אחרים בעולם", אומרת גמליאל, "זו היא הדרך הנכונה לנהל את רשות השידור; שהמשאבים לא יגיעו באגרה נוספת מאזרחי מדינת ישראל - המדינה היא זו שצריכה לממן זאת וראוי שיהיה ערוץ ממלכתי, אבל מחובתנו לממן את זה כחלק מהמיסים."

למרות האופטימיות של ח"כ גמליאל, כולנו נתקלנו בעבר בלא מעט הזדמנויות לשנות את אופי תשלום האגרה, ותמיד יצאנו מאוכזבים, האם הפעם יש סיכוי שמשהו ישתנה? ח"כ גמליאל מנסה להרגיע: "לדעתי יש הזדמנות ממשית לשינוי, ראינו את שיטות הגבייה חסרות ההיגיון, והשערוריות שנלוות להן, ראינו שבעצם האזרחים מדברים מתוך מיאוס. אחרי העלאת המע"מ, הארנונה, תשלום האגרה זה כבר יותר מדי. חייבים להתחיל לקדם העניין, ושיגולם בתוך סל המסים."

חי בלילה, חמישי עד שבת, 23:00