מערכת "חי בלילה" ממשיכה לעקוב אחרי נושא מצלמות המהירות ויעילותן: אמש הצגנו נתונים לפיהם יש עליה גדולה במספר דוחות התנועה שמקבלים הנהגים הישראליים ממצלמות המהירות, מה שמתורגם לסכומי עתק של מעל 2 מיליארד וחצי שקלים שעוברים היישר אל קופת המדינה מדי שנה.

דניאל פטרי החליט להקדיש חלק גדול מזמנו כדי לסייע לכלל הנהגים והפך את איתור המצלמות למשימת חייו: הוא יודע בדיוק איפה ומתי כל מצלמה מותקנת ומכיר גם את כל הטריקים הקטנים שגורמים לנו לשלם יותר: "יש כמות מאוד גדולה של מצלמות, עברנו את ה-110. ההתקנות מתבצעות בקצב מהיר מאוד, כנראה יש למשטרה דד ליין שצריך להגיע אליו עד סוף השנה", הוא מסביר. דניאל עוקב כבר כמה שנים אחרי הנושא והוא לא לבד: יש לו אנשים שפועלים יחד איתו ומדווחים לו מהשטח על ההתקנות, מצלמים את המקומות הרלוונטיים וכך נוצר בסיס נתונים מאוד רחב ומדויק שמאפשר לו לעזור לנו, הנהגים, כדי שנישאר מעודכנים, ניסע בזהירות ועל הדרך גם נשלם פחות.

 כך תישארו מעודכנים 24/7

בסיס הנתונים נבנה בשיתוף פעולה מלא בין פטרי לבין שני מקורות עיקריים: הראשון הוא אפליקציית Waze, אפליקציית הניווט הפופולארית שקיימת כמעט בכל סמארטפון ישראלי. השני הוא "צ'יטה" רכיב חומרתי קטן שמותקן ברכב ומשמש כגלאי מצלמות. ברגע שמותקנת מצלמה חדשה פטרי דואג לעדכן את הנתונים בכל המקומות הרלוונטיים ולהפך, בכל מה שחשוב: כיוונים, מרחקים, מהירויות, נ"צ וכדומה, כך הנהג יכול להיות רגוע ולדעת שאם הוא משתמש באפליקציה או מתקין את הגלאי הוא יקבל התראה בזמן אמת ברגע שיתקרב למצלמה.

מטרת המצלמות היא לגרום לעולים על הכביש לנקוט באמצעי זהירות ולפעמים גם להציל חיי אדם. פטרי לא מתווכח עם נחיצותן רק מוחה על הדרך בה זה מתנהל: "יש פה שימוש בצורה שלא שקופה לציבור, במקום אחד מספיק שעברת בקמ"ש בודד כדי לשלם קנס ובמקומות אחרים מותר לך לחרוג ב- 15 קמ"ש. אנחנו לא יודעים את המספרים האלה ולכן רוב האנשים נוסעים לפי החוק ועדיין סובלים מהמצלמות".

את מפת המצלמות המלאה תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"- תעשו לנו לייק, תתעדכנו והכי חשוב- סעו בזהירות.

"חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00