מילת החיפוש הפופולרית ביותר ברשת בימים האחרונים היא - איך לא - סוריה. פקחי האו"ם סיימו את ביקורם באזור, ונקלעו למתקפת אש מתכוננת שנורתה בידי צלפים. אבל מלחמות היום לא מתנהלות כמו בעבר. כיום ניתן לדעת כיצד חיים האנשים במדינה תחת מלחמת האזרחים המתחוללת.

אותם אזרחים, שעלולים למצוא את מותם בכל רגע, מתעדים את המתרחש ומעלים את התיעוד לרשת. את הציוצים והתמונות שהם מעלים איתרנו בסיוע ד"ר טל פבל, מומחה לאינטרנט במזרח התיכון מחברת MIDLLEEASTERNET.

הציוצים, הסטטוסים, שלרוב מלווים גם בתמונות ובסרטונים קשים לצפייה, מתעדים שגרת חיים קשה מאוד. המצייץ "המהפיכה הסורית 2011", לדוגמה, מקפיד מדי כמה דקות את לתעד את המראות. בין היתר תיעד אישה תושבת העיר ברזה, שהלכה למכולת, ובשובה מהחנות נורתה למוות.

חייבים להמשיך ולהאמין 

אותו צייצן מעלה סרטונים של הרחובות ההרוסים ברחבי העיר, ומתעד את האזרחים האומללים, שמנסים להמשיך הלאה ולבנות מחדש את חייהם. את התחקור של פקחי האו"ם כפי שהוא מצלם אותו – מנסים לברר עם התושבים איפה בדיוק היתה התקיפה.

ולמרות כל ההרס הזה יש גם אופטימיות. אותו צייצן העלה גם תמונה של ילדה, עטוייה במסיכת אב"כ שמחזיקה פרח. "אנו נמשיך לחיות, לחלום ולהיאבק, עד שניפטר ממשטרו של אסד", כתב מצייץ, כשהוא מוכיח שלמרות הכל, חייבים להמשיך ולהאמין בחופש.

חי בלילה, הערב, אחרי האח הגדול

רוצים לצפות בתכנית המלאה? כנסו ל-makoTV