בשבועות האחרונים מנהלת מערכת "חי בלילה" מאבק למען הפחתת תשלומי אגרת הטלוויזיה, ועכשיו הוא מגיע גם לכנסת: בסוף השבוע הודיע שר התקשורת, גלעד ארדן, על בקשתו להוציא את גביית האגרה מידי הרשות, שהפקידה את המשימה בידי משרדים פרטיים של עורכי דין.

ארדן הבין שיש בעיה בהתנהלות סביב הנושא הגורמת לעיכובים, בירוקרטיה וטכניקות מפוקפקות, כפי שסיפר בעבר אחר הגובים: "יש הרבה טריקים לגבייה. אם לא פותחים לי את הדלת, אפשר להיכנס הביתה, ללכת מסביב לבית, לפתוח את החלון לראות אם יש טלוויזיה ולצלם. עם התמונה אפשר לשלוח דרישה לתשלום". כיום פתוחים יותר ממאה אלף תיקי גבייה ששווים מעל 500 מיליון שקלים, בחלק גדול מהם החוב ממשיך לצבור ריבית, מה שבפועל מקטין את הסיכוי לגבות אותו.

מסתבר שארדן לא לבד: מי שעוד הצטרפה למאבק באגרה ואפילו קוראת לבטל אותה, היא לא אחרת מאשר חברת מליאת רשות השידור לשעבר יפעת זמיר: "צריך להתעורר, יש כאן רשות ציבורית של כולנו, היא פועלת על פי חוק ואנחנו משלמים אגרה כדי לייצר משהו איכותי ואחראי וזה לא קורה". זמיר מוסיפה שרשות השידור יכולה להתנהל אחרת ודווקא בגלל זה חשוב לשים את הגבול, כדי שכולם יבינו שחלק גדול מתקציב העתק שעומד על 700 מיליון שקלים בשנה, למעשה נזרק לפח. 

ליפעת חשוב להבהיר שהיא לא מתחמקת מאחריות וייתכן שכשלה בלשנות את המערכת מבפנים, מסיבות שלא קשורות רק אליה: "רבים משותפינו במליאה לא עשו את הצעד האמיץ בעקבות איומים מסוגים שונים. זה גוף מאוד חשוב ולכן המעשה שלנו הוא אולי הודאה בכשלון הרפורמה כפי שהיא מנוהלת כרגע בידי אנשים שלא יכולים לבצע אותה", היא אומרת.

"חי בלילה", ראשון- שלישי, ב23:15