המכתב ששלח רבין ליאיר לפיד (צילום: mako)
צילום: mako
ב-4 בנובמבר 1995, לפני 18 שנים, נרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל. בהתאם למסורת היהודית המדינה קבעה את יום הזיכרון לפי התאריך העברי, י"ב בחשוון. למרות זאת, שר האוצר, יאיר לפיד, בחר להתייחס למאורע היום בעמוד הפייסבוק שלו. לפני מספר שעות לפיד העלה פוסט ובו מכתב ששלח לו רבין שנה לפני הירצחו. המכתב תמציתי מאוד וכך כתוב בו:

"ליאיר שלום רב, קראתי דבריך, אני אמשיך. תודה, יצחק רבין".

שר האוצר הוסיף כמה מילים מהלב בפוסט שצירף לתמונה וכתב: "כמה חודשים לפני מותו, כתב לי יצחק רבין את המכתב הקצר המצורף כאן. עם כל שנה שעוברת, הצוואה הזו מקבלת משמעות גדולה יותר. הוא איננו. אנחנו נמשיך".

לפיד קיבל במהרה אלפי תגובות מסוגים שונים: גולשים רבים תהו מה היה המכתב המקורי עליו הגיב ראש הממשלה המנוח ואף טענו שהמכתב נכתב בצורת "ברירת מחדל" ולכן אין להתפאר בו: "מיותר לציין שמדובר במכתב אוטומטי הנשלח בתשובה לנודניקים המתעקשים לשלוח חומר כתוב לפני עידן האימייל העונה מעצמו. כל מי ששולח שיר לאובמה בבית הלבן מקבל כזה" כתב יגאל שתיים בתגובה לפוסט. אחרים טענו שהמכתב אופייני מאוד לדמותו של רבין, כמו גיל צפריר שכתב: "כל כך אופייני. קצר, תמציתי, קולע למטרה. 8 מילים בלבד". עליזה ריפל התרגשה בשביל לפיד וכתבה: "זו בהחלט צוואה בשבילך. רק תשמור על עצמך בבקשה. יש הרבה משוגעים נוספים במדינה". בתגובות אחרות היו שטענו שהמסמך נוסטלגי ומרגש ואין צורך להרוס את הערך שלו עם עובדות יבשות ולא רלוונטיות.

מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה: "המכתב מתייחס לטור שכתב לפיד על תהליך השלום בו כתב לרבין אל תרפה, תמשיך ואל תוותר לעולם".

ספרו לנו מה אתם חושבים בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00