ברשות האוכלוסין החליטו לשדרג את הסגנון האפור והמיושן ולהעלות לעמוד היו טיוב שלהם סרטון חדש שהפיק איש הקריאייטיב, מומחה סרטוני הרשת נוי אלוש. כמו שקרה עם הסרטונים הקודמים של אלוש, גם הסרטון החדש הפך ללהיט ויראלי וזכה ליותר מ-45,000 צפיות, 30 אלף מתוכן נרשמו רק ביממה האחרונה. הקליפ נקרא "המאגר הביומטרי: באטל הראפרים הגדול" והוא עוסק באחד הנושאים שעלו לאחרונה לא פעם על סדר היום: האם המאגר הביומטרי טוב לאזרח הישראלי או שמא פוגע בו.

בקליפ מתקיים מעין "באטל" ראפרים מסוג חדש: בפינה הימנית "אנטי-מטרי", שמייצג את אלו שמתנגדים להקמת המאגר וטוענים שישמש את הממשלה למעקב אחרי אזרחים תמימים, בפינה השמאלית "שתי אצבעות" שמייצג את אלו שתומכים בו וטוענים שבעידן הפייסבוק האנשים בוחרים לחשוף על עצמם מידע רגיש הרבה יותר ברשתות החברתיות.

בשביל לדעת מי מהראפרים בסרטון ניצח תצטרכו לצפות בסרטון עצמו, אבל בניגוד לאהדה הגורפת לה רוב הסרטונים של אלוש זוכים, היו כאלו שממש לא אהבו אותו: אתמול כבר עלתה לרשת גרסת הראפ הנגדית: "באטל הראפ הגדול- הממשלה נגד העם", שיר בן שלוש דקות שהוקלט במיוחד כדי להזכיר לאזרחים, ביניהם גם ליוצר העומד מאחורי הסרט, את כל מה שרע במאגר הביומטרי, לפחות מנקודת המבט של מתנגדיו.

אלוש: "המצפון שלי שקט"

אלוש ספג ביקורת רבה על כך ששיתף פעולה עם פרויקט המאגר הביומטרי שמזוהה עם הממשלה. קולות רבים החלו להישמע נגדו לא רק כי שיתף פעולה עם הפרויקט, גם כיוון שלא חשף מיד כי הוא זה שעומד מאחורי הסרטון. הוא, מצדו, לא נשאר חייב והעלה תגובה מפורטת בעמוד הפייסבוק שלו: קודם כל הוא דאג לאשר ולהבהיר שאכן הוא זה שעשה את הסרטון עבור משרד הפנים ולשכת הפרסום הממשלתית. מה שגרם ל"כמה אזרחים מודאגים", כפי שכינה אותם, לבקר אותו קשות. בעקבות זאת חשוב היה לו לומר שבשום שלב הוא לא הסתיר שהוא יוצר הקליפ, הוא פשוט רצה לתת לו לרוץ ברשת משיקולים מקצועיים נטו. מעבר לזה, הוא הבהיר, זאת בסך הכל פרנסה לגיטימית ממנה הוא חי; הוא עובד בתחום הפרסום ומתנהל כבעל משרד הפקות, איש קריאייטיב ומוזיקה.

על אף הביקורות, אלוש טוען שהמצפון שלו שקט ומבהיר שדווקא בשל הנושא הרגיש היה לו חשוב לשמור על איזון בתכנים: "הסכמתי לעשות את זה כיוון שמדובר בפיילוט בן שנתיים ולגיטימי בעיני לנסות לשכנע את האזרחים להצטרף. גם לי כמובן יש גבולות: בגלל שזה אני, התעקשתי שיהיה ייצוג גם למתנגדי הפרויקט ולשמחתי הסכימו ללכת על זה. מי שעובד קצת עם משרדים ממשלתיים, יודע שזה לא עניין של מה בכך".

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

אלוש, סוג של כוכב רשת עולה, מכיר את התגובות הנשמעות בזירה האינטרנטית ולכן הוא מסכים שרובן לגיטימיות, גם אלה שעוסקות בתוכן וגם אלה שמתייחסות ללקוח או לטקסטים אבל כשזה מגיע להערות בעלות אופי פוליטי הוא כבר פחות סלחן:

"נמאס מאנשים שרואים שחור-לבן, או שאתה שמאלן או שאתה ימני. ברגע שאתה אומר או יוצר דברים שמתאימים להשקפה שלהם, הם מחבקים אותך ואתה הופך מיידית לחלק מהמחנה שלהם. ברגע שאתה קצת סוטה מדעתם אתה הופך לבוגד. עזבו אותי בשקט- בחרתי פתק אחד הורוביץ, פתק שני רוב העיר. אני רואה "הכוכב הבא" ומקלל תוך כדי את התרבות של "הכוכב הבא". אני מת על ארקטיק מאנקיז, אבל הולך גם להופעות של ריהאנה. ככה זה, תתמודדו".

 התגובה של אלוש טלטלה את הרשת וגררה מאות תגובות ושיתופים, חלק מהמגיבים היו בעדו וחלק נגדו. 

מה דעתכם? בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה" וספרו לנו מה אתם חושבים.

"חי בלילה", ימים ראשון-שלישי, 23:15