מתכננים לחגוג את סוף השנה האזרחית בארוחה טובה? תתכוננו להיפרד מ-900 שקלים לאדם, או 1,800 לזוג. מערכת "חי בלילה" יצאה לדבר עם מסעדת "כתית", שמציעה את הארוחה היקרה ביותר, כדי לברר למה בעצם שאנשים ישלמו כמעט 2,000 ש"ח לארוחה זוגית.

"אנחנו מביאים אסקרגו, רגלי צפרדעים, וכל מיני כאלה. יש נתח צבי, דברים מאוד מיוחדים. המחיר האו בגלל שהמסעדה היא מאוד קטנה, היא לא יכולה להכיל הרבה סועדים", אמרה נציגת המסעדה, "כתית היא מסעדה יקרה באופן כללי, מי שמתקשר להזמין מתכונן לזה שזה יהיה יקר".

"מי שרוצה להתפנק, זה יעלה לו כסף"

לפי בדיקת "דה מרקר", כתית לא לבד: במסעדת "וינו סוקה" גובים 800 שקלים לאדם, ובמסעדת "קורדליה" של השף ניר צוק, 720 שקלים לאדם, ושם מסתבר כבר כמעט ואין מקום פנוי. "המחיר מורכב מעלות חומרי גלם מאוד מאוד יקרה, וחלל שכל סכין בו הגיע מצרפת והוא עשוי מכסף, ומכוסות קריסטל", אומר ניר צוק, "זה מכלול של החיים הטובים שהוא באופן טבעי טיפה יותר יקר".

ניר צוק (צילום: עודד קרני)
ארוחה בקרודיליה: "זה מכלול של החיים הטובים" | צילום: עודד קרני

ויש גם מי שיוצא נגד התופעה: "כל עם ישראל בסילבסטר רוצה לצאת למסעדה, חלק מהמסעדות תופסות טרמפ על זה ומרימות מחירים על אותה חוויה שהם נותנות כל השנה, אומר השף חיים כהן. ומה ניר צוק אומר בתגובה? "יש ארוחה גם ב-290 שקלים למי שלא אוהב כמהין שחורות מצרפת, זה בסדר ולגיטימי אבל מי שרוצה להתפנק על משהו שהוא קצת יותר באקסטרים, זה יעלה לו כסף".

נכון לאתמול בלילה, נשארו במסעדת קורדיליה שני שולחנות אחרונים לערב הסילבסטר, וניר צוק תהה האם הוא יכול לצפות לנדב בורנשטיין: "האם הצלחנו לבצע מכירה, האם נשאר רק אחד?", הוא שאל. ""אני לא יכול להרשות לעצמי", ענה בורנשטיין.

"חי בלילה", ראשון עד שלישי ב-23:15, ערוץ 2