805 תגובות, 7012 לייקים ו-1966 שיתופים – אלו המספרים מאמש של הסטטוס שפרסמה דריה פרלמן ב"סטטוסים מצייצים". פרלמן, המודעת לכוחה של המדיה החברתית, החליקה לחלוק את הסיפור האישי שלה כדי לנסות ולהביא לשינוי במצבה: "היי חברים, אני רוצה לשתף אתכם במשהו שכנראה רובכם לא יודעים עליי. אין לי אזרחות בארץ. עליתי לארץ בעקבות נישואיה של אמי, לפני כמעט 14 שנה. אינני יהודייה אך לפי חוק השבות היינו אמורות לקבל אזרחות לפני שמונה שנים בערך.

"עליתי ישר לכיתה א׳ ועד סוף כיתה ב׳ לא היה כל כך קל להתאקלם, אבל לבסוף הצלחתי. למדתי את השפה, רכשתי חברים השלמתי פערים בלימודים. נהייתי ילדה רגילה לחלוטין, ישראלית לכל דבר, כבר בקושי זוכרת רוסית ושפת האם שלי נהייתה עברית... עשיתי שנת שירות ובסופה קיוויתי שאתגייס ביחד עם חבריי לגרעין נחל. אך כבר בתחילת השנה הבנתי סופית שלמרות כל המאמצים שלי אני לא אתגייס לצבא עד שלא אקבל אזרחות. ניסיתי להתנדב, פניתי למשרד ראש הממשלה, למשרד הפנים ועוד... אבל כולם סירבו לעזור או לא יכלו".

האם ובתה יקבלו מעמד בישראל

פרלמן ממשיכה ומספרת שקיבלה מכתב שבו נאמר כי היא ואמה נדרשות לעזוב את הארץ בתוך 30 יום. מאז השתיים נלחמות במשרד הפנים. בפסק הדין מתוך העתירה שהגישו היא ואמה לבג"צ נגד משרד הפנים, צוין כי "במשך תקופה ארוכה קיבלו העותרות היתרי שהייה מתחדשים בארץ. ביום 10.9.2012, הודיע המשיב לעותרות, כי בקשתן למעמד קבע בארץ נדחתה וזאת מאחר שהמשיב לא השתכנע בכנות הקשר בין ויאסלב – בעלה של אמא של דריה - לבין העותרת, בין היתר, כיוון שהשניים לא מתגוררים יחד. נוכח האמור, הורה המשיב לעותרות לעזוב את הארץ בתוך 30 יום".

הגולשים, כאמור, לא נותרו אדישה לסיפור הנוגע ללב של הנערה שהיא למעשה ישראלית לכל דבר כבר שנים. מערכת "חי בלילה" פנתה בעצמה אל משרד הפנים וקיבלה את התגובה הבאה מיועצת התקשורת של שר הפנים: "המקרה הובא לידיעת השר בשעות הערב ולאחר שהתייעץ בנושא עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, הוחלט שהאם ובתה יקבלו מעמד בישראל". 

חי בלילה מסכמת לכם את היום: ראשון עד שלישי, 23:00

עקבו אחרינו בפייסבוק