קמפיין רשת חדש שבה את לבם של חברי מערכת "חי בלילה" ובראשם המגיש נדב בורנשטיין, וגם לכם כנראה יהיה קשה להתנער מהסיפור העצוב הזה: לוטם סיבוני בת ה-14 הלכה יום אחד לבית הספר ועברה שם חיסון נגד וירוס הפפילומה. כשחזרה הביתה היא התמוטטה, וכיום מוגדרת כבעלת 100 אחוזי נכות וזקוקה לטיפול צמוד ותהליך שיקום יקר שנופל על המשפחה. משרד החינוך ומשרד הבריאות מתנערים, ועכשיו החברות של לוטם מתגייסות ומבקשות מכולנו לתרום. "כשאנחנו באות לבקר אותה אנחנו רואות את השיפור בכל פעם מחדש, וזה בזכות הטיפולים, התרופות והרופאים המדהימים. אנחנו רוצות להחזיר ללוטם את החיוך והחיים".
 
אמה של לוטם, סיגי, התראיינה ל"חי בלילה" וסיפרה: "אנחנו מייחלים לימים טובים יותר. זה שינה את חיינו מקצה לקצה, מלמעלה למטה, אנחנו כל כולנו בשביל לוטם, רתומים למטרה להחזיר אותה לאיתנה. זו משימת חיינו. אבל לפני שאני פונה לציבור אני רוצה לפנות קודם כל למדינה: שמישהו ייקח אחריות. יגיד, הילדה הזאת באחריותי. אנחנו שלחנו בבוקר לבית הספר ילדה בריאה, מצטיינת ושלווה וקיבלנו ילדה נכה".
 
מה קרה באותו יום?
 
"כמה קשה לחזור אחורה ולראות את התמונה הזאת", אומרת האם וקולה נסדק. "לוטם חזרה באותו יום אחרי החיסון ולא חשה בטוב. היא אמרה שכואבת לה הבטן, קוצר הנשימה החמיר ובעוד אנחנו מתארגנים הילדה התמוטטה לי בידיים. טסנו לבית החולים והיא הגיעה ללא דופק וללא נשימה, וככה נקטעו חייה של ילדה בת 14 ושל משפחה שלמה", היא בוכה וממשיכה לספר על המאבק מול גורמי הממשלה: "משחקים איתנו כמו בפינג פונג, כל אחד מתנער מאחריות, ואנחנו נלחמים, וקורסים כלכלית. באוגוסט נפגשנו עם שר הבריאות ליצמן, והוא לא ידע איך לנפנף אותנו יותר מהר. הוא אמר משפט שקשה לי לחזור עליו: 'אתם עושים הרבה דברים יפים, אבל דבר אחד אתם לא עושים - קוראים תהילים'. אנחנו לבד במערכה הזאת. לפני שבועיים כבר כמעט עצרתי ללוטם את הטיפולים. החברות שלה באו לבקר כמו שהן תמיד באות, וכשאמרתי להן שאין לנו כסף לממן לה את הטיפולים יותר, הן נרתמו ויצאו למערך הסברה. לא האמנו שבשנות הארבעים לחיינו נצטרך לסעוד את ילדתנו הבכורה, בת ה-14, ילדה מוצלחת, יפהפייה, ואנחנו נעשה הכל כדי להעמיד אותה על הרגליים".
 
כדי לתרום ללוטם היכנסו לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"