שנת 2020 מגיעה לסיומה ואיתה חגיגות הסילבסטר והנובי גוד. למרות שאנחנו נמצאים בעיצומו של סגר ומצב התחלואה רק עולה, נראה שהישראלים לא מתכוונים לוותר על חגיגות השנה החדשה. מערכת חי בלילה חשפה אמש (שני) עוד ועוד התארגנויות מצד בליינים ומארגני מסיבות שנערכים בימים האחרונים לחגיגות שייתקמו בסוף השבוע הקרוב.

מדובר בלא סתם חגיגות, אלא חגיגות המוניות בווילות פרטיות עם עשרות אנשים ובריכות מחוממות. ניתן לראות לא מעט פוסטים ברשת שעוסקים בשאלות על מסיבות בהתהוות. גולשים שואלים שאלות, יש המלצות ואפילו מארגני מסיבות מזמינים למסיבות ספציפיות. "מארגנת מסיבת חברים ב-31.12 באזור הדרום, מקום סגור, מצומצם מאוד! מי שמעוניין בפרטים שיגיב 'אני' או בפרטי", כך נכתב בפוסט בפייסבוק.

למרות הסגר: חוגגים בסילבסטר (צילום: מתוך: "חי בלילה", קשת12)
מתחת לאף של המשטרה מתארגנות מסיבות | צילום: מתוך: "חי בלילה", קשת12

תופעה נוספת שהולכת וצוברת תאוצה היא חגיגת סילבסטר בווילה פרטית, וגם בעלי המקום שמרוויחים לא מעט כסף מזה, לא חוששים מהפרת ההנחיות. מערכת חי בלילה יצרה קשר עם מספר וילות ונראה שהם משדרים עסקים כרגיל למרות ההגבלות.

נציג "וילת הוליווד" בראשון לציון: "יש לי וילה חדשה, הוליוודית בנויה ברמה מאוד גבוהה, מרוהטת חדש, גדולה, בריכה מחוממת, סאונה, ג'קוזי, פינת פינג פונג, חצר מרהיבה וגדולה. לסילבסטר אני יכול לעשות לך מחיר של 5,000 שקל". וכשמערכת חי בלילה שאלה כמה אנשים אפשר להכניס, הנציג אמר: "עד 30 אני לא מאמין שתהיה בעיה". כשאנחנו יודעים שמדובר בהפרת הנחיות הממשלה.

למרות הסגר: חוגגים בסילבסטר (צילום: מתוך: "חי בלילה", קשת12)
מתחת לאף של המשטרה מתארגנות מסיבות | צילום: מתוך: "חי בלילה", קשת12

כשנשאלו הנציגים של וילה אחרת לגבי כמות האנשים, הם הודיעו שהם לא מתעסקים עם קנסות במידה ויקבלו. "נגיד 20 אנשים יכולים להיות, אבל את צריכה לקחת בחשבון שאם חלילה מגיע שוטר אז זה לא קשור אלי. אם יש קנסות זה לא עלי", אמרה נציגת הווילה "פינה בכפר".

בניגוד לסבבי הסגר הקודמים, המשטרה הודיעה שהיא אכן תתמקד בהתקהלויות ובמסיבות מסוג זה, כך שמארגני המסיבות מודעים לזה ומשתדלים שלא להיתפס. ככל הנראה יהיה תגבור משטרתי לקראת סוף השבוע, אבל בסופו של דבר המסיבות האלו כנראה יתקיימו במחתרת, מתחת לאף של המשטרה, בבתים פרטיים.

בעלי הווילות לא מסרו תגובה בחזרה.