תקציב המדינה, שיונח על שולחן הכנסת ב31 באוגוסט ויאושר סופית בנובמבר, כולל בתוכו כמה בשורות, שנולדו בבית המחוקקים שלנו ונוגעות לכיס של כולנו. אחרי הבטחות רבות שקיבלנו מהמועמדים לכנסת במהלך מערכת הבחירות האחרונה, הגיע הזמן לבדוק האם ההבטחות הללו עוברות את מבחן התקציב.

בתחום המזון, מתוכננת רפורמת הקורנפלקס, שמשמעותה פתיחת המשק לייבוא של מזון יבש כמו פסטה, אורז ודגני בוקר. מהלך כזה צפוי להביא לירידה משמעותית במחירי המוצרים הללו, שמוערכת על ידי הקמעונאים בכ20%-40% במחירי מזון יבש.

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

רפורמה נוספת שככל הנראה תאושר, היא בתחום התחבורה הציבורית, שבמסגרתה תתבצע הוזלה של עד 40% בתעריפים וכמו כן מנויי חופשי-חודשי בגוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע יכללו את כלל אמצעי התחבורה. למשל, כרטיס חופשי-חודשי באזור המרכז יעלה לאחר הפורמה 252 ש"ח במקום 400 ש"ח. מי שלא נוסע בתחבורה ציבורית ומחזיק רכב פרטי, יוכל לחסוך בעלויות ביטוח הרכב במסגרת ההחלטה על פוליסה אחידה שתאפשר השוואת מחירים טובה יותר והוזלה של כ20% במחירי הביטוח.

הטבה  נוספת תינתן למשפחות מעוטות יכולות והיא תבוא לידי ביטוי בהנחה של בין 15%-20% בחשבונות המים והחשמל. רפורמה זו, עוררה סערה בקרב הפרשנים הפוליטיים, ובעיקר הסעירה את אלו שזכרו כי ההטבה מחליפה את הבטחת הבחירות של ח"כ אריה דרעי, שבה התחייב המועמד כי יקדם את חוק מע"מ 0 לקהל הרחב. עד לאישור התקציב בכנסת יחלפו מספר חודשים, שבהם יכולים להתחולל שינויים רבים שיסכנו רפורמות מסויימות או יחזקו אחרות.

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25